اخبار همزمان با غذا ممنوع

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75956
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    معمولا بيماراني كه به ما مراجعه مي‌كنند، پيش از هر چيز يادآور مي‌شويم هنگام غذاخوردن صحبت نكنند چون هوا وارد معده و روده مي‌شود و حالت بادگلو ايجاد مي‌كند كه آزاردهنده است…

    غذا را بجويد: نكته بعد، خوب جويدن است كه به هضم و جذب غذا كمك مي‌كند. هر چه غذا در دهان بهتر خرد شود، آنزيم‌هاي گوارشي بهتر مي‌توانند عمل كنند و روي آنها تاثير بگذارند اما استرس و شنيدن خبرهاي ناگوار هم روي حركات معده اثر نامطلوب دارد.

    خبرناگوار نشنويد: مرحله اول ترشح اسيد معده مربوط به كورتكس است و ديدن غذاي خوشمزه يا برعكس شنيدن خبري ناگوار مي‌تواند در اين مرحله و ترشح اسيدمعده اثر بگذارد يعني باعث ترشح اسيد بيشتري شود و حتي حركات معده را هم تحت تاثير قرار مي‌دهد. در حالت عادي، حركات معده سالم منظم است واگر قدرت انقباضي آن خوب باشد، مي‌تواند غذا را خوب جلو ببرد ولي اگر به هر دليلي مثلا استرس اين حركات ضعيف شود، غذا در زمان مناسب از معده وارد روده نمي‌شود.

    استرس به روده ها ندهيد: از طرفي استرس در زمان غذاخوردن و مشاهده تصاوير حوادث ناگوار روي روده هم تاثير مي‌گذارد مخصوصا در افراد مبتلا به سندرم روده تحريك‌پذير كه 25 درصد افراد جامعه را تشكيل مي‌دهند. در اين بيماران روده سالم است ولي گيرنده‌هاي آن حساس هستند. وقتي غذا وارد روده مي‌شود، آن را متسع مي‌كند و فرد دچار اسهال يا يبوست و نفخ مي‌شود. اضطراب و خبر بد افراد سالم را هم دچار اسهال مي‌كند. حتما خيلي از افراد را ديده‌ايد كه مثلا هنگام امتحان دچار اسهال مي‌شوند، چه رسد به افراد دچار سندرم روده تحريك‌پذير. اضطراب و محيط نامطلوب هنگام غذاخوردن و هر چيز كه باعث اندوه در اين زمان شود، كاملا درد و علايم روده و معده را تشديد مي‌كند. مشكل ديگر افرادي كه معمولا در محيطي نامطلوب غذا مي‌خورند، ابتلا به سوءهاضمه بدون زخم معده است. خيلي از بيماران با درد و سوزش معده مراجعه مي‌كنند ولي نتيجه اندوسكوپي‌شان نشان مي‌دهد معده طبيعي است و زخمي وجود ندارد. علت درد اين بيماران همان سوءهاضمه بدون زخم است و گيرنده‌هاي معده اين مبتلايان حساس است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.