احتمال نارسایی قلبی با مصرف نوشیدنی‌های قندی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92465
    ezamani
    مشارکت کننده

    بررسی انجام شده روی تعدادی مرد سوئدی نشان می‌دهد که مصرف دو وعده یا بیشتر نوشیدنی‌های قندی در روز با افزایش خطر نارسایی قلبی موجب می‌شود که توانایی قلب در پمپاژ خون مختل شود.

    اگرچه متخصصان می گویند که این یافته می‌تواند در مورد مردان آمریکایی نیز صدق کند اما لازم است روی مردم آمریکا تحقیقات بیشتری انجام شود زیرا فرهنگ و رژیم‌غذایی آمریکایی‌ها متفاوت است.

    همچنین نتایج مطالعات دیگر حاکی از آن است که مصرف روزانه نوشیدنی‌های قندی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و بیماری کبد چرب را افزایش دهد.

    دکتر «سوزانا دارسون» یکی از متخصصان موسسه «کارولینسکا» در استکهلم گفت: افرادی که به طور مرتب از این نوع نوشیدنی‌ها مصرف می‌کنند باید به منظور کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی استفاده از آن را به حداقل برسانند.

    در این بررسی عادات غذایی 42 هزار و 400 مرد 45 تا 79 ساله در فاصله سال‌های 1998 تا 2010 مورد مطالعه قرار گرفت و پزشکان با جمع‌آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه، تنها نوشیدنی‌های غیرطبیعی و حاوی مواد قندی را مدنظر گرفتند.

    به گفته متخصصان در طول مطالعه 4113 مورد نارسایی قلبی میان مردان مشاهده شد که خطر ابتلا به این عارضه در مردانی که روزانه دو وعده یا بیشتر از این نوع نوشیدنی‌ها مصرف می‌کردند 23 درصد بیشتر بود.

    به گزارش یونایتدپرس، کارشناسان این مطالعه همچنین یادآور شدند که لازم است در مورد چگونگی تاثیر این نوشیدنی‌ در افزایش احتمال ابتلا به بیماری قلبی مطالعات بیشتر انجام شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.