اثر مداخله تغذیه ای ۶ماهه بر بیماری کبد چرب

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69218
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    هدف : در این مطالعه محققین به ارزیابی اثر درمان تغذیه ای به عنوان یک درمان انحصاری بر مقاومت به انسولین ، پارامترهای بیوشیمیایی سندرم متابولیک و درجات بیماری کبد چرب پرداختند .
    روش :31بیمار مبتلا به بیماری کبد چرب تحت رژیم غذایی با کاهش 500تا1000 کالری در روز قرار گرفتند که حاوی 15%پروتئین، 55% کربوهیدرات و 30% چربی بود . افراد رژیم غذایی را به مدت 6ماه دنبال کردند . در آغاز و اتمام 6ماه ، درجات بیماری کبد چرب و چاقی احشایی مورد ارزیابی قرار گرفتند در انتهای مطالعه افراد به دو گروه متعد به برنامه(گروه1) و غیرمتعهد به برنامه(گروه 2) تقسیم شدند که این تقسیم بندی به ترتیب براساس کاهش وزن بیش و یا کمتر از 5% از وزن اولیه بود .
    نتایج :17 بیمار به عنوان در گروه 1 و 14 بیمار در گروه 2 قرار گرفتند . در گروه 1 در کنار کاهش معنادار در نمایه توده بدن و نسبت دورکمر به باسن و نیز دیگر پارامترهای آنتروپومتری ، بهبود معناداری نیز در هموستاز مقاومت انسولینی ، چربی احشایی و چگالی کبد و افزایش در HDL سرم دیده شد . این دسته از بیماران کاهش معناداری در دریافت انرژی تام و چربی تام و چربی اشباع داشتند .
    نتیجه گیری : مداخله تغذیه ای یه عنوان یک درمان انحصاری با کاهش حداقل 5% از وزن اولیه در درمان بیماری کبد چرب موثر میباشد . همچنان همان شعار همیشگی: به منظور سلامتی و رهایی از بیماری ، وزن اضافه خود را کاهش دهید .
    Reference: Nutrition
    Volume 26, Issues 11-12, November-December 2010, Pages 1094-1099

    #97294
    madjd
    مدیرکل

    جالب بود تا بحال فکر میکردیم 10% کاهش وزن در درمان کبد چرب موثره حالا فهمیدیم 5% هم کافیه

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.