اثر شگفت انگیز این لبنیات در لاغری!!

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74384
    s.samadi
    مشارکت کننده

    بسیاری از افرادی كه برای لاغر شدن رژیم غذایی دارند،فرآورده‌های لبنی را از فهرست مواد غذایی حذف می‌كنند. این در حالی است كه محققان دریافتند ماست در واقع توانایی بدن را برای سوزاندن چربی‌های زائد تقویت كرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌كند.
    افرادی كه در رژیم لاغری خود ماست كم چربی را می‌گنجانند، بیشتر از افرادی كه صرفا دریافت كالری خود را كم می‌كنند،كاهش وزن دارند.همچنین افرادی كه ماست می‌خورند، در مقایسه با افراد دیگر 22 درصد وزن بیشتر، 61 درصد چربی بدن بیشتر و 81 درصد بیشتر چربی شكم بیشتری را در طی 12 هفته كم می‌كنند.

    #98642
    e.amini
    مشارکت کننده

    ممنون از مطلب مفیدتون.احتمالا لبنیات به خاطر دارا بودن کلسیم در کاهش وزن نقش دارند.مکانیسم این اثر مشخص نیست ولی اثبات شده که کمبود کلسیم باعث افزایش وزن می شود.

    #98644
    s.samadi
    مشارکت کننده

    بله درسته ولی این اثر مشخص نشده که به علت وجود کلسیم هست یا یک پروتئین خاص در مواد لبنی چون مکمل کلسیم به تنهایی این اثررو نشان نداده شاید هم مجموعه از عوامل!

    #99560
    ناشناس
    میهمان

    اما یه موردی هم هست که بعضی مطالب دال بر اینکه ماست یا دوغ بهتره همراه با غذا خورده نشه وجود داره
    میگن علتش به خاطر جایگزینی ca به جای اهن غذاست که بدتر باعث کم خونی در فرد میشه
    در این مورد باید چیکار کرد
    ..

    #100861
    zghasemi
    مشارکت کننده

    همینوطر هست.. یون های 2 ظرفیتی مانند آهن، کلسیم، روی و … از جایگاه های مشترکی جذب می شوند و چنانچه هم زمان مصرف شوند در جذب با یکدیگر وارد رقابت می شوند.
    می توانید با فاصله کوتاهی از همدیگر استفاده نمایید و در وعده هایی که منابع غذایی غنی از آهن دارید از ماست و دوغ استفاده نکنید.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.