اثرات معجزه آسای عسل

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69958
    matin
    مشارکت کننده

    خواص عسل از زبان ابن سینا

    اابن سینا در مورد اثرات معجزه آسای عسل می گوید: «عسل در طولانی كردن عمر و حفظ قدرت و توان انجام كار در سنین بالای عمر، كارآمد و مؤثر است». وی در ادامه می گوید: اگر می خواهید جوانی خویش را مصون دارید عسل بخورید. كسانی كه سن آنها از چهل و پنج فراتر می رود، باید به طور منظم عسل را به خصوص با گردوی كوبیده استفاده نمایند.
    مخلوط عسل با آرد برای جراحات سطحی به خصوص به صورت ضماد مفید است. بیماری های ریوی و مراحل اولیه بیماری سل را می توان با مخلوطی از عسل و گلبرگ گل سرخ، درمان نمود. این مخلوط اگر هنگام صبح و قبل از ظهر استفاده و میل شود، بهترین نتیجه را خواهد داشت. عسل به مقدار كم در درمان بی خوابی نیز كاربرد دارد. ابن سینا همچنین می گوید: عسل بسیار خوب آن است كه كاملا شیرین و خوشبو بوده و رنگش متمایل به سرخی باشد. طبیعت عسل گرم است، اگر آن را با نمك مخلوط نموده و به طور مكرر بر لكه های كبود بمالند، درمان كننده است. اگر عسل را بر روی آتش بگذارند تا غلیظ شود و به طور مكرر بر روی زخم های تازه بمالند، آن زخم ها را به هم می آورد.

    #97098
    madjd
    مدیرکل

    من جراحی رو میشناسم که بعد از عمل روی محل جراحی عسل می مالد!!!!!!!!
    راست گفتم

    #97105
    matin
    مشارکت کننده

    و من فرد مبتلا به التهاب شدید و خونریزی لثه را میشناسم که باید بسرعت جراحی لثه میکرد اما با مخلوط عسل و نمک ، روی لثه ،جراح خود را با کمال ناباوری ،از نتایج این عمل شگفت زده کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!! و جراحی عمیق او به یک جرم گیری سطحی لثه تبدبل شد!!!!!!!!!!!!!

    #97109
    کاربر عادی
    مشارکت کننده

    با سلام
    متین عزیز می شه بگید عسل و نمک را چه طور مخلوط کنیم؟ منظورم اینه که عسل رو گرم کنیم یانه؟ و روزی چند بار روی لثه بمالیم؟
    معمولاً هم بعد از حجامت بر روی محل تیغ زده شده عسل می مالند، و بعد از بهبود هیچ جایی از اثر تیغ بر روی بدن باقی نمی ماند.

    #97119
    matin
    مشارکت کننده

    عسل را کمی حرارت داده ، ودر حین حرارت به آن نمک بزنید.بعد از اینکه کمی خنک شد،به روی لثه ماشاژ دهید.شبها

    #97137
    nikbakht
    مشارکت کننده

    جالب بود. آره عسل خیلی خواص مفید زیادی داره قبلا هم توی تالار مطالبی از عسل گفته شده بود. من از طرفداران عسل هستم و با اینکه تنبلی ام می یاد عسل بخورم اما قلبا به عسل ارادت دارم.

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.