آیا ناخن‌هایتان نرم هستند؟

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78618
    zghasemi
    مشارکت کننده

    علت :
    اگر ناخن‌هایتان خیلی نرم هستند احتمال دارد کمبود گوگرد داشته باشید. به خاطر اینکه گوگرد به طور طبیعی در ناخن‌ها وجود دارد و مسئول استحکام آن‌هاست. اگر پزشک متخصص تشخیص دهد فردی دچار کمبود گوگرد است برایش «سیستئین» تجویز می‌کند. از این گذشته بدن برای تولید کراتین(همان پروتئین موثر برای داشتن ناخن‌های محکم) نیاز به پروتئین دارد که باید از طریق مصرف مواد غذای سرشار از پروتئین تامین شود.

    راه حل مقابله :
    برای بالا بردن ذخیره‌ی گوگرد بدنتان شلغم، کلم، تخم‌مرغ، پیاز یا خیار را دریابید. برای تامین پروتئین بدنتان نیز به سراغ گوشت قرمز کم چرب، گوشت مرغ، بوقلمون، ماهی آزاد و ماکرو بروید. مصرف این مواد غذایی استحکام ناخن‌ها را بالا می‌برد.

    #101166
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    ازآنجا که گوگرد در اغلب پروتئین‌ها یافت می‌شود به این جهت استفاده از جیره‌ی‌ غذایی سرشار از پروتئین یکی از بهترین راههای تأمین نیاز بدن به این عنصر فراوان است. بعضی از بهترین منابع گوگرد عبارتند از گوشت بی‌چربی، ماکیان، ماهی، تخم‌مرغ و زرده، تخم‌ مرغ، شیر و سیر، کلم، کلم بروکسل، پیاز، شلغم، کاهو، گیاهان دریایی و بعضی از انواع آجیل دارای گوگرد هستند

    #101170
    zghasemi
    مشارکت کننده

    خیلی ممنون از مطلب تکمیلی و مفید شما

    #101177
    s.samadi
    مشارکت کننده

    ویتامین A از جمله مواد مغذی است که در ساختمان ناخن ها شرکت می کند و کمبود آن موجب نرمی , خشکی و شکنندگی ناخن می شود. اما باید توجه داشته باشید , که دریافت بالای این ماده مغذی هم موجب شکنندگی ناخن و نرمی آنها می شود. بنابر این در مصرف ویتامین A دقت به خرج دهید.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.