آیا مصرف چای با دیابت در رابطه است؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #77130
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    محققان عادت های نوشیدن چای را در بیش از ۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم در سراسر اروپا، ارزیابی کرده و دریافتند که نوشیدن حداقل چهار فنجان چای در روز خطر پیشرفت دیابت را در این بیماران تا ۲۰ درصد کاهش داد که این میزان، برای مبتلایان به دیابت رقم قابل ملاحظه ای است.
    این تحقیقات را پژوهشگران دانشگاه هنریش هین در آلمان انجام داده و دریافتند: خطر ابتلا به دیابت در کشورهایی که ساکنان آن چهار فنجان چای در روز می نوشتند به میزان ۲۰ درصد کمتر بود.
    میانگین مصرف در اروپا از صفر تا چهار فنجان چای در روز است به گونه ای که این میانگین در اسپانیا صفر و در انگلیس چهار است.
    این پزشکان تاکید کردن مزایای نوشیدن چای در پیشگیری از دیابت فقط شامل حال افرادی می شود که عادت به نوشیدن چای زیاد در طول روز دارد اما در افرادی که کمتر از سه فنجان در روز چای می نوشند، تاثیری ندارد. و فواید بیشتر در بین مصرف کنندگان زیاد چای خودش را نشان داد زیرا مصرف یک تا سه فنجان چای خطر مربوط به دیابت را کاهش نمی دهد.
    “کریستین هردر” متخصص اصلی در این آزمایشات در مرکز مطالعات دیابت لیبنیز در دانشگاه آلمانی “هنریش هین” خاطرنشان کرد: چاقی یک فاکتور خطرزای اصلی در بروز دیابت نوع دوم است اما عوامل رژیمی نیز در این زمینه نقش مهمی دارند که یکی از این عوامل مصرف چای است.
    وی تشریح کرد: چای با تاثیرگذاری روی هضم گلوکز، جذب گلوکز و حفاظت از سلول های بتا در برابر مولکول های رادیکال آزاد، خطر بروز دیابت نوع دوم را کاهش می دهد.
    پژوهشگر کریستیان هردر مسئول این تحقیقات گفت: چاقی عامل خطرناک بزرگی برای ابتلا به دیابت نوع دوم است اما فاکتورهای غذایی نیز در این زمینه نقش ایفا می کنند و یکی از فاکتورهای مهم غذایی مصرف چای است.
    هردر گفت‌: این تاثیر مفید چای ممکن است به خاطر ماده پولی فینول موجود در آن باشد.
    ماده پولی فینول دارای عناصری است که از بدن در مقابل برخی از بیماریها محافظت می‌کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.