آیا شما هم استعداد ژنتیکی برای چاق شدن دارید؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80291
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    راه رفتن سریع از تأثیر استعداد ژنتیکی چاق شدن می‌کاهد
    نتایج یک پژوهش جدید ثابت کرد که راه رفتن سریع روزانه به مدت یک ساعت می‌تواند از تأثیر استعداد ژنتیکی افراد در ابتلا به چاقی بکاهد.

    به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این پژوهش جدید ثابت کرد: راه رفتن سریع روزانه به مدت یک ساعت می‌تواند به افراد دارای استعداد ژنتیکی چاق شدن کمک کند.

    کبین کی از محققان دانشگاه هاروارد آمریکا گفت: این پژوهش روی 7740 زن و 4564 مرد از جمله کارکنان بخش مراقبت‌های پزشکی انجام شد و نتایج آن نشان داد که راه رفتن سریع به مدت یک ساعت در روز چه بسا به افراد دارای استعداد ژنتیکی چاق شدن کمک می‌کند.

    محققان اطلاعات مربوط به فعالیت‌های بدنی و ساعات مشاهده تلویزیون این افراد را در طول دو سال پیش از ارزیابی حجم بدن آن‌ها جمع‌آوری کردند و میزان استعداد ژنتیکی ابتلا به چاقی را با تکیه بر 32 متغیر ژنتیکی سنجیدند.

    کبین کی گفت: درحالی‌که پژوهش‌های گذشته چگونگی تأثیر فعالیت‌های بدنی بر استعداد ژنتیکی را مورد بررسی قرار داده بودند؛ این پژوهش برای اولین بار به طور مستقیم تأثیر نشستن جلوی تلویزیون را بر حجم بدن افراد دارای استعداد ژنتیکی چاق شدن، بررسی کرد.

    این پژوهش جدید نشان داد: راه رفتن سریع به مدت یک ساعت در روز از تأثیر استعداد ژنتیکی چاق شدن می‌کاهد درحالی‌که نشستن چهار ساعت در روز جلوی تلویزیون میزان این تأثیر را افزایش می‌دهد.

    اکنون این پرسش را دوباره از خود بپرسیم که چقدر خودمان در چاق شدنمان مقصریم؟

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علوم تغذیه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.