آیا سوپ پاي مرغ براي سرماخوردگي خوب است؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72242
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    کسي که سرما مي‌خورد، معمولا به دليل ضعف، تب خفيف، ضعيف شدن سيستم ايمني و بي‌اشتهايي، تمايلي به غذا خوردن ندارد و نمي‌تواند خوب غذا بخورد، بنابراين ممکن است سرماخوردگي باعث بروز اختلال در تغذيه شود…

    به همين دليل بهتر است هنگام سرماخوردگي، غذاهايي که حالت مايع و نيمه‌جامد دارد و نرم، گرم و مغذي هستند، مصرف شود تا ويتامين‌ها و املاح مورد نياز به مقدار کافي به بدن برسد. در اين شرايط انواع سوپ‌هاي گرم و مايع مي‌توانند مفيد باشند اما اصرار بر خوردن سوپ پاي مرغ به هيچ‌وجه مطلوب نيست. انواع سوپ‌هايي که از ترکيب‌هاي مختلف خوراکي و انواع گروه‌هاي غذايي مانند گروه گوشت‌ها، حبوبات، سبزي‌هاي تازه و صيفي‌جات، غلات و حتي آبميوه‌هاي مناسب مانند آب ليموي تازه يا آب نارنج تازه که هنگام مصرف به سوپ اضافه مي‌شود، مناسب هستند و مي‌توانند موادمغذي موردنياز بدن را تامين کنند.

    برخي خوراکي‌ها مانند بخش‌هاي غضروفي گوشت كه ترکيب?هاي ژلاتيني دارند، حاوي کلسيم هستند و مي‌توانند مقداري از نياز به اين ماده معدني را تامين کنند، از اين نظر پاي مرغ مي‌تواند منبع خوب کلسيم باشد اما موضوع اين است که سرماخوردگي روي دريافت کلسيم تاثيري ندارد و نياز فردي که سرماخورده، به کلسيم، تفاوتي با افراد ديگر ندارد که بخواهيم توصيه کنيم سوپ ژلاتيني يا سوپ پاي مرغ بخورد.

    به طور کلي پاي مرغ نمي‌تواند خوراك مناسبي باشد زيرا تميزکردن آن آسان نيست و در بافت‌هاي آن چربي‌هاي اشباع وجود دارد. پاي مرغ براي هيچ گروه سني به عنوان يک انتخاب خوب توصيه نمي‌شود و همانطور که گفتم، سوپ‌هايي که حاوي انواع گروه‌هاي غذايي مانند گوشت‌ها، سبزي‌ها، صيفي‌جات، حبوبات و غلاتي مانند جو هستند، به مراتب کامل‌تر و مغذي‌تر از سوپ پاي مرغ هستند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.