آلزايمر مي‌تواند با افزايش مس در تغذيه مرتبط باشد

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78753
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    دانشمندان آمريکايي مي‌گويند به اطلاعات جديدي دست يافته‌اند که ممکن است ارتباط ميان راه يافتن مس به تغذيه بشر و بيماري آلزايمر را آشکار کند. با اين وجود، تحقيقات ديگر حتي به نقش محافظت کننده مس از مغز اشاره مي‌کنند.
    بنابر نتايج اين پژوهش‌هاي تازه که در نشريه اقدامات آکادمي ملي علوم منتشر شده، وجود مقادير متنابهي از مس در مغز انسان مي‌تواند مانع از دفع پروتئين‌هايي شود که باعث عارضه فراموشي مي‌شوند. تحقيقات جديد پژوهشگران در دانشگاه روچستر نيويورک روي موش‌ها نشان داده که مس مي‌تواند از فيلترهاي طبيعي محافظ مغز عبور کند. پژوهشگران دريافتند موش‌هايي که مقادير بيشتري از مس در آب آشاميدني آنها گنجانده شده بود، ميزان مس بيشتري هم در رگ‌هاي مغزي‌شان رسوب کرده بود. بنابر‌اين يافته‌ها، اين گروه از محققان مي‌گويند رسوب مس در رگ‌هاي مغزي مانع دفع پروتئيني به نام بتا آميلوئيد مي‌شود. ماندن پروتين بتا آميلوئيد در مغز يکي از علل اصلي شکل‌گيري بيماري آلزايمر معرفي شده است.
    BBC:منبع

    #101242
    madjd
    مدیرکل

    چگونه مس به تغذیه بشر راه پیدا کرده؟

    #101269
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    مس در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد و در عین حال پخت غذا در ظروف مس نیز باعث ورود مس به محتویات غذای فرد می شود .مس در بيشتر مواد غذايي وجود دارد ؛ از جمله منابع حيواني . مواد غذايي حاوي مس بالا شامل : صدف ، جگر ، گوشت ماهيچه ، مغزها ، حبوبات ، غلات ، شکلات و ميوه هاي خشک مي باشد . ميوه ها و سبزي ها نیز مقدار کمي مس دارند .

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.