آسپرین خطر سرطان کبد را کاهش میدهد

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75557
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    یک مطالعه جدید در ایالات متحده نشان میدهد که استفاده از آسپرین به کاهش خطر ابتلا به سرطان هپاتوسلولار، شایع ترین نوع سرطان اولیه کبد، و نیز به کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های مزمن کبدی کمک می کند.
    پژوهشگران به بررسی بیش از 300 هزار مرد و زن 50 تا 71 ساله پرداختند. این شرکت کنندگان اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی، استفاده از آسپرین و سایر داروهای ضد درد غیراستروئیدی گزارش کرده و برای مدت 10 تا 12 سال پیگیری شدند
    41% کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد و 45% کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های مزمن کبدی در افرادی که از آسپرین استفاده می کردند دیده شد.
    JNCI 28 November 2012.

    #99248
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    محققان امريکايي به اين نتيجه رسيده اند که مصرف آسپرين مي تواند از بروز پوليپ هاي روده که مي تواند زمينه ساز سرطان روده باشند، پيشگيري کند. همچنين مطالعات نشان داده است در افرادي که هر شب يک قرص کوچک آسپرين مصرف مي کنند، خطر سرطان ريه به نصف کاهش مي يابد. در خانمهايي که به مدت 5تا 9سال هفته اي 2يا 3آسپرين مصرف کرده اند هم خطر سرطان سينه 20درصد کاهش يافته است . سرطان پروستات ، آلزايمر، عفونت هاي ويروسي مثل CMV ، بيماري هاي لثه ، آب مرواريد، پره اکلامپسي (همان مسموميت دوران حاملگي يا افزايش فشار خون در مادران باردار که مي تواند باعث مرگ جنين شود) و حتي ميگرن ، از ديگر بيماري هايي هستند که مطالعات جديد نشان داده اندآسپرين در درمان يا پيشگيري آنها موثر است . حتي گفته شده که شانس موفقيت IVF (يک روش پيشرفته درمان زوج هاي نابارور) هم با مصرف کردن آسپرين 2برابر مي شود. همه اينها يعني ممکن است باز هم روزهاي خوشي در انتظارآسپرين باشد. حتي ممکن است تا چند سال ديگر پزشکان به همه افراد سالمند توصيه کنند شبي يک قرص آسپرين مصرف کنند.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.