آرام خوردن و درست جویدن غذا

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76482
    s.farzi
    مشارکت کننده

    در توصیه های بهداشتی همیشه به خوردن غذا با آرامش و درست جویدن آن اشاره شده است.آرام خوردن غذا باعث می شود تا هضم غذا از دهان آغاز شود.
    غذا خوردن در محیط آرام باعث می شود که فرد از طعم آن لذت بیشتری ببرد و به تبع آن دستگاه گوارش نیز فرصت کافی برای پذیرش غذا برای هضم و جذب را داشته باشد. از آن جا که بخشی از مرحله هضم غذا، هضم مکانیکی آن است جویدن کامل غذا باعث می شود غذا به تکه های کوچکی خرد شود و آنزیم های گوارشی بر روی آن اثر بهتری بگذارد و هضم و جذب آن آسان تر انجام شود. هرچه شما غذا را بیشتر بجوید، طعم و بوی آن را بهتر احساس می کنید و در ادامه جویدن باعث فعال شدن گیرنده های انتقال دهنده پیام در مرحله هضم می شود.

    #99754
    s.samadi
    مشارکت کننده

    در ضمن این آرام جوید باعث می شه بدن زودتر سیگنال های سیری رو دریافت کنه و در نتیجه مانع چاقی بشه

    #99826
    s.farzi
    مشارکت کننده

    بله دقیقاً همینطوره….

    #99830
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    سعی کنید در اکثر مواقع هنگام غذا خوردن بنشینید و بدن و ذهن خود را در وضعیت ریلکسی قرار دهید. پیش از شروع، دمای بدن خود را پایین آورده و دست هایتان را بشویید.
    هنگام خوردن، فقط غذا را به دهان نگذارید و بجوید، برای چند لحظه صبر کنید، به فرایند تهیه غذا فکر کنید، به انرژی که به بدن و به نیروی فکری و احساسی شما میدهند نیز دقیق شوید.
    از خداوند و از کسی که غذا را برای شما آماده کرده تشکر کنید. شکرگزاری پیش از شروع صرف غذا کانال هایی را در ذهن باز می کنند که شما به وسیله آنها بهتر میتوانید انرژی ذهنی و احساسی را دریافت کنید. همیشه غذا را به دقت بجوید.

    جویدن اولین مرحله عمل گوارش محسوب می شود. این امر به جذب مواد مغذی توسط بدن کمک می کند. تمرکز بر روی جویدن، احساس رضایت از غذا خوردن را افزایش داده و غلبه بر عادات بد غذایی را آسانتر می کند. هنگامیکه در حال جویدن غذا هستید به انرژی که غذا به روحتان می دهد فکر کنید و تجسم کنید که چطور انرژی آن در جسم و روحتان منتشر می شود.
    بیشتر افراد به محض بلعیدن، فراموش می کنند چه چیزی خورده اند. این در حالی است که بدن از آن لحظه به بعد شروع می کند به تجزیه مواد غذایی، سپس مواد مغذی آنرا گرفته و به طور مقتضی آنرا در میان قسمت های مختلف بدن تقسیم میکند.
    در طی فرایند “هضم” و “جذب” انرژی داخل غذا آزاد شده و بر روی حالات روحی، وضعیت ذهنی، افکار و احساسات، گفتار و حرکات شما تاثیر می گذارد.

    زمانیکه خوردن غذا به اتمام می رسد، تازه این کارها شروع می شوند. زمانیکه غذا به اتمام رسید، برای اینکه فرصتی به انجام این امور داده باشید، می توانید اندکی بر سرجای خود باقی بمانید و خداوند را به خاطر اینکه از شما مراقبت می کند و تمام نیازهایتان را براورده می سازد، تشکر کنید.

    #100082
    s.farzi
    مشارکت کننده

    ممنون خانم عظیمی عزیز…

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.