آب، آري نوشابه، نه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78005
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    نياشاميدن آب ضربه‌هاي جدي مي‌‌تواند به ارگان‌هاي داخلي بدن ما بزند…

    يكي از اين ارگان‌ها كليه‌هاي ما هستند كه در صورت مواجهه با كمبود آب با مشكلات جدي در كوتاه‌مدت و بلندمدت روبرو مي‌شود، اما چه مشكلاتي و چگونه و راه‌حل چيست؟
    افراد سالمي که عملکرد کليه‌هايشان در حالت عادي و سلامت است، بايد در طول روز به ميزان کافي آب و مايعات بنوشند.
    اين ميزان کافي، مصرف حداقل 1 تا 5/1 ليتر مايعات در روز است که مي‌تواند به شکل آب يا ساير مايعات باشد که بين همه آنها آب خالص نسبت به نوشابه‌ها يا ساير نوشيدني‌هاي شيرين از همه بهتر و مفيدتر است، چون بيشتر نوشابه‌ها مي‌توانند قند خون را بالا ببرند و باعث ابتلا به ديابت و حتي در موارد شديدتر،‌ منجر به بيماري سنگ کليه بشوند.
    اگر فردي مشکل کليوي مانند سنگ کليه يا سابقه خانوادگي آن را داشته باشد، حتما بايد بيشتر از افراد عادي، آب مصرف کند. مثلا در فصول سرد سال، بايد حداقل روزي 2 ليتر و در فصول گرم سال حداقل 5/2 تا 3 ليتر آب در طول روز بنوشيد. اگر مصرف مايعات کم باشد، کليه‌ها مجبور مي‌شوند آب را حفظ کنند در نتيجه ادرار غليظ مي‌شود و اين غلظت ادرار مي‌تواند جزو عواملي باشد که به تدريج به کليه‌ها آسيب برساند درنتيجه برخي املاح در کليه‌ها افزايش خواهد يافت و بيماري که حتي سنگ کليه ندارد و سابقه‌اي از سنگ‌سازي خانوادگي دارد، ممکن است در معرض تشکيل سنگ در کليه‌هايش قرار بگيرد .
    بيماراني که دياليز مي‌شوند يا نارسايي کليه و حجم ادرار کمي دارند، بايد مصرف آب و مايعات شان کم باشد چون ميزان ادرار آنها به دليل آسيبي که به کليه رسيده، کم است و اگر مصرف مايعات آنها به شکل آب‌درماني و… زياد باشد، ممکن است حجم بيش از اندازه آب در فضاي ميان‌بافتي و ريه‌هاي آنها جمع شود و مشکلاتي مانند سنگين کردن کار قلب را به دنبال داشته باشد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.