یک مورد انتخاب کنید …

تراکم استخوان و راه های افزایش آن

تراکم استخوان و راه های افزایش آن

تراکم استخوان با گذشت زمان تغییر می کند. در حدود ۳۰ سالگی تراکم استخوان به حداکثر میزان خود رسیده و بعد از آن شروع به کاهش می کند. به همین دلیل با افزایش سن و به خصوص بعد از یائسگی (در زنان) احتمال ابتلا به استئوپروز (پوکی استخوان) بیشتر می شود. ۱۱ روش برای افزایش تراکم استخوان….

چاقی حتی در افراد به ظاهر سالم خطر بیماری قلبی را می‌افزاید.

چاقی حتی در افراد به ظاهر سالم خطر بیماری قلبی را می‌افزاید.

برخی از افراد مبتلا به چاقی ظاهراً بسیار سالم به نظر رسیده و احتمال آن که به بیماری قلبی مبتلا شوند، وجود ندارد. بنابراین، ممکن است به این افراد توصیه ‌نشود که وزن خود را کاهش دهند و یا با تمهیداتی از بروز بیماری قلبی پیشگیری نمایند. در مورد این افراد این سوال مطرح می‌شود که آیا ممکن است با گذشت زمان به سندرم متابولیک مبتلا شوند….

رژیم غذایی مناسب در بهبود شکستگی استخوان موثر است

رژیم غذایی مناسب در بهبود شکستگی استخوان موثر است

استخوان بعد از شکستن باید خود را ترمیم کند. رژیم غذایی سالم و متعادل به علت تامین مواد مغذی مورد نیاز استخوان می‌تواند سرعت ترمیم را افزایش دهد. برخی توصیه‌های غذایی که می‌توانند در این زمینه مفید باشند، عبارتند از:…

مصرف چه مقدار میوه، سبزی و حبوبات مفید است؟

اخیراً مطالعه‌ای به منظور بررسی ارتباط مصرف میوه، سبزی و حبوبات با خطر مرگ، بیماری قلبی و سکته مغزی انجام شده است. نتایج نشان داد در حال حاضر مصرف میوه، سبزی و حبوبات در سراسر جهان…

سیگار منجر به ضعف در سالمندی می‌شود

سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، بیماری‌های قلبی – عروقی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد که هرکدام می‌توانند بالقوه تاثیر منفی بر سلامت جسمی، روحی و اجتماعی افراد داشته باشد.