تماشای آگهیهای بازرگانی كه مواد غذایی را در تلویزیون تبلیغ میكنند كودكانی را كه مشكل چاقی و اضافه وزن دارند را به پرخوری تشویق میكند. مطالعات ثابت میكند آگهیهای تبلیغاتی مواد غذایی تاثیر عمیقی بر عادات غذایی همه كودكان دارد و تمایل آنها را برای مصرف غذا دو برابر میكند.
رابطه تنگاتنگی بین وزن و پرخوری به هنگام تماشای آگهیهای تبلیغاتی مواد غذایی وجود دارد. پزشكان سراسر جهان ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار چاقی در بین بزرگسالان و بهویژه كودكان، اعلام كردند درصورت ادامه روند چاقی، با بحران اجتماعی و سلامتی عمدهای در بسیاری کشورها روبهرو خواهیم شد.