محققان هشدار تازه ای درباره تلویزیون و به ویژه اثر آگهی های تبلیغاتی آن روی کودکان داده اند. آنها در جدیدترین پژوهشهای خود نشان دادهاند تماشای آگهیهای بازرگانی که مواد غذایی را در تلویزیون تبلیغ میکنند، کودکان را به پرخوری تشویق میکند و باعث افزایش اشتها و میل آنها به مواد غیر تغذیه ای می شود.
بررسی ها نشان داد نوع انتخاب بچه ها هم بعد از تماشای آگهی خوراکی ها تغییر می کند و به سوی کیفیت نازل تر و ناسالمتر میل می کند. بعد از تماشای این آگهیها، کودکان به طرز معنیداری و بیش از پیش هوس خوردن تنقلات چرب تر می کنند و همین تنقلات را هم برای خوردن انتخاب می کردند.
بنابراین تماشای زیاد تلویزیون علاوه بر کاهش تحرک کودکان با افزایش میل آنها به غذاهای پرکالری و نا مناسب روند چاقی کودکان را سرعت می بخشد