کاهش مرگ ومیر با رژیم غذایی پرفیبر

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69905
    mosavi
    مشارکت کننده

    بررسی ها در طی نه سال نشان داده که افرادی که در رژیم غذایی خود از فیبر بیشتری استفاده می کنند ،کمتر در معرض مرگ و میر قرار می گیرند در مقایسه با کسانی که از فیبر کمتری استفاده می کنند.
    رژیم غذایی غنی شده از فیبر از دیرباز برای حفظ سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید بوده است. این رژیم غذایی هم چنین به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و برخی سرطان ها کمک می کند.
    در حال حاضر مطالعات جدید نشان داده که رژیم غذایی غنی از فیبر می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری های قلب و عروق و نیز بیماری های عفونی و تنفسی را کاهش دهد.
    مطالعه بر روی تعداد زیادی از مردان و زنان در سنین بین ۵۰ – ۷۱ سال در موسسه ملی سرطان با بررسی وضعیت غذایی انجام شده است. پس از نه سال به دنبال تعیین علت ۱۱۰۰۰کشته ،محققان به این نتیجه رسیدند که رژیمی شامل فیبر با تغییر ماهیت محتویات دستگاه گوارش با تغییر مواد مغذی وشیمیایی جذب بدن می شود.
    افرادی که روزانه حداقل ۲۶ گرم در روز فیبر مصرف می کنند ۲۲درصد کمتر از دیگران دچار مرگ و میر می شوند. و نیز مردان و زنانی که از میزان بیشتری فیبر استفاده می کنند کمتر به بیماری های قلبی و عروقی و نیز تنفسی و عفونی مبتلا شدند. فیبرهایی که از دانه های گیاهی به بدن می رسد بسیار مفیدتر است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.