پوستی بدون جوش با این سبزیجات…

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #83088
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    مرزه و ریواس و کنگر جزء سبزیجات مصرفی بهار هستند که نقش زیادی در سلامت بدن دارند و با مصرف آن‌ها می‌توانید از بروز بسیاری از بیماری‌های شایع و یا حتی لاعلاج در امان بمانید. بررسی‌ها نشان می‌دهند ریواس و کنگر را باید به صورت خام مصرف کرد، زیرا این دسته از سبزیجات هنگام پخته شدن تمام ویتامین‌های خود را از دست می‌دهند. گفتنی است، با مصرف 2 الی 3 وعده از میوه و یا سبزیجات بهاری می‌توان به داشتن پوستی سالم و شفاف کمک کرد و از شر آکنه‌ها و لک‌های پوستی خلاص شد.
    سرگل های کنگر به عنوان سبزی مصرف می شود که برای دستگاه گوارش مقوی بوده و به هضم مواد غذایی کمک می کند. عصاره ی برگ و ریشه ی کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ ها مفید بوده و در درمان یرقان ، سوء هاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی اشتهایی، تهوع، اسهال خفیف یا یبوست، نارسایی کبد، دفع مزمن آلبومین و کم خونی بعد از جراحی موثر بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می کند. در بعضی از کشورها به عنوان محرک تمایلات جنسی مصرف می شود. ماده سینارین که در عصاره برگ کنگر وجود دارد، باعث کاهش کلسترول خون می شود. تحقیقات نشان داده است که سینارین باعث کاهش سطح تری گلیسیرید خون نیز می شود.
    نتایج مطالعات نشان می‌دهند سبزی‌های بهاری به دلیل حجم فیبر بالایی که دارند، باعث تقویت معده و روده و برطرف کردن یبوست در سالمندان می‌شود و بهتر است آن‌ها را به صورت خام و یا نیمه پز مصرف کرد. به گفته كارشناسان سلامت پوست، تاثیر مصرف میوه‌ها و سبزیجات، غلات سبوس‌دار و سالادها كه گزینه‌های سالم تغذیه‌ای به شمار می‌روند، برای پوست شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است. بهترین میوه‌ها برای شادابی پوست، گریپ فروت، طالبی و زردآلو هستند و بهترین سبزیجات برای این منظور فلفل و اسفناج است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.