يک متر از مايکروفر فاصله بگيريد

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76844
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    امواج دستگاه مايکروفر از امواج مايکروويو با فرکانس 30 هزارمگاهرتز و با طول موج بسيار کوتاه و پرانرژي است. به طور کلي انرژي و قدرت يونيزاسيون اشعه مايکروويو از اشعه‌هاي ايکس و گاما کمتر است اما اين به معناي بي‌خطر بودن اين اشعه‌ها هم نيست…

    به همين دليل بايد تا حد امکان در معرض تابش اشعه‌هاي دستگاه مايکروفر هم قرار نگيريم. مکانيسم توليد حرارت در مايکروفرها با استفاده از اين امواج، ايجاد نوسان خيلي شديد است. يعني اشعه مايکروويو باعث تکان خوردن شديد مولکول‌هاي آب موجود در موادغذايي مي‌شود و ساييدگي ايجادشده، توليد حرارت مي‌كند، درست مانند زماني که ما دست‌هايمان را به سرعت به هم مي‌ماليم. در بين ترکيب‌هاي موادغذايي مختلف، مولکول‌هاي آب، بهترين و آزادترين حالت ممکن را براي تکان خوردن و ساييده شدن روي هم دارند. به همين دليل فرکانس دماي بالاي دستگاه باعث ايجاد نوسان شديد در زمان بسيار کمي در مولکول‌هاي آب موجود مي‌شود و به اين ترتيب، فرآيند پخت و گرم شدن غذا در مدت کوتاه‌تري نسبت به پخت سنتي، اتفاق مي‌افتد بنابراين با استفاده از دستگاه‌هاي مايکروفر غذا غيرمستقيم و با گرم شدن مولکول‌هاي آب، پخته و گرم مي‌شود.

    با توجه به خطرهايي که اشعه مايکرويو براي بدن دارد، دستگاه‌هاي مايکروفر بايد از ايمني و سلامت کافي برخوردار باشند تا اشعه از آنها به بيرون نشت نکند و ما را به دردسر نيندازد. شدت و مدت زماني که بدن در معرض اشعه مايکروويو قرار مي‌گيرد با مشکلاتي که در آينده براي فرد در اثر اين تابش‌ها ايجاد مي‌شود،‌ رابطه مستقيمي دارد بنابراين حتي زماني که از سالم بودن دستگاهتان اطمينان کامل داريد و دستگاه براي پختن يا گرم کردن غذا روشن است، حداقل يک متر از آن فاصله بگيريد. اين يک متر براي زماني مطرح مي‌شود که دستگاه کاملا سالم باشد اما اگر پس از مدتي استفاده،‌ لولاهاي دستگاه جا باز کرد يا درز اطراف در آن دچار مشکل شد، امکان نشت اشعه به بيرون و پرتوگيري بدن بيشتر خواهدشد. در اين صورت امکان اينکه اشعه در فاصله بيشتر از يک متر هم به بدن نفوذ کند، وجود خواهدداشت بنابراين بحث کنترل کيفي چنين دستگاه‌هايي و بررسي آنها از نظر سالم بودن براي حفظ سلامت اعضاي خانواده اهميت زيادي دارد. توصيه مي‌شود افراد بيمار يا آنهايي که قطعات الکترونيکي مانند قطعه ضربان‌ساز قلب در بدنشان است، اصلا هنگام روشن بودن مايکروفر، نزديك آن نشوند زيرا ممکن است اختلالي در کارکرد دستگاه داخل بدنشان ايجاد شود و به‌طور کلي،‌ هرچه ميزان فاصله ما از دستگاه مايکروفر در زمان روشن بودن بيشتر باشد، ‌امکان رسيدن اشعه‌هاي احتمالي به بدنمان کمتر خواهد شد.

    ناگفته نماند هيچ‌گونه اشعه‌اي پس از خارج کردن غذا از دستگاه داخل آن باقي نخواهدماند و غذا عاري از هرگونه آلودگي ناشي از اشعه خواهدبود.

    #100345
    zghasemi
    مشارکت کننده

    خیلی مفید بود ممنون

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.