نوشابه کبد را چرب مي‌کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #83136
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    شايد يکي از مهم‌ترين زيان‌هايي که بتوان به نوشابه‌هاي گازدار نسبت داد،‌ قند فراوان موجود در آنها باشد که مي‌تواند مشکلاتي مانند اضافه دريافت کالري، بالا رفتن وزن، چاقي و ابتلا به عوارض آن را در پي داشته باشد. يکي از شايع‌ترين عوارض چاقي در افرادي که در مصرف نوشابه‌هاي گازدار زياده‌روي مي‌کنند،‌ ابتلا به کبد چرب است.
    از طرف ديگر، گاز فراوان موجود در نوشابه‌هاي گازدار، مي‌تواند مشکلاتي مانند نفخ، تورم شکم و سوءهاضمه را در پي داشته باشد.
    مصرف اين نوشيدني‌ها باعث تشديد علايم برخي ناراحتي‌‌‌هاي گوارشي مانند ريفلاکس هم مي‌شود. کولاها و تركيب‌هاي طعم‌دهنده‌‌اي که در نوشابه‌ها وجود دارند، عوارضي مانند تپش قلب، تحريک سيستم عصبي، بي‌خوابي و تحريک سيستم گوارشي را هم به دنبال دارند.
    به‌طور کلي،‌ مصرف نوشابه‌هاي گازدار ممنوع نيست اما بهتر است مصرف آنها به کمترين حد ممکن برسد و مصرف نوشيدني‌‌هاي سالم‌تري مانند آب يا دوغ بدون گاز و کم‌نمک را جايگزين آن كرد.
    از طرف ديگر، ترکيب‌هاي موجود در انواع نوشابه‌ها مي‌توانند کلسيم دريافتي از طريق مصرف ساير مواد غذايي را هم به خود جذب و از جذب آن در بدن، جلوگيري کنند بنابراين‌ مصرف آنها به افراد مبتلا به کمبود کلسيم و كساني که از پوکي استخوان رنج‌ مي‌برند،‌ توصيه نمي‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.