نجات میوه‌ها از گندیدن

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78038
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    میوه‎‌های تابستونی به وجود اومدن که آدمو از ناامیدی و کلافگی گرمای تابستون نجات بدن. میوه‌فروشیا پر شدن از همه جور میوه خوشمزه و پر خاصیت که نمی‌شه در مقابل وسوسه خریدشون مقاومت کرد. دنیایی از مزه‌ها و رنگ‌ها و شکل‌های جالب هر میوه‌فروشی رو تبدیل به قطعه کوچیکی از یه باغ آباد کرده تا قدر تابستون رو بیشتر بدونیم.

    اما خرید ما از این باغ‌های شهری خیلی زود از بین می‌رن. گرما، رسیده بودن میوه‌ها و هر خراش کوچیک به سرعت یه میوه سالم رو تبدیل به خاطره‌ای دور از خوراکی که روزی خوشمزه بود، می‌کنه. میوه‌هایی مثل هلو، گیلاس و آلبالو خیلی زودتر از چیزی که انتظارش رو داریم خراب می‌شن.

    حالا که تابستون این ماموریت نشاط آور رو به میوه‌ها داده، ما هم می‌تونیم یه ماموریت در قبال نگهداری از میوه‌ها به عهده بگیریم و نذاریم خواص و عطر و طعم‌شون رو از دست بدن. درست کردن کمپوت از بهترین راه‌ها برای انجام این ماموریت مقرون به صرفه است.

    وقتی چند روز از موندن میوه‌ها گذشت و مطمئن شدید که تو فرصت باقی مونده نمی‌تونید اونا رو بخورید، همه رو بشورید و هسته‌گیری کنید. میوه‌های تابستونی همه‌شون از یه خانواده هستن و مزه‌هاشون تناقضی با هم ندارن (البته اگه نخواهید هندونه و خربزه رو با زردآلو و شلیل هم‌خانواده بدونید). میوه‌ها رو به اندازه دلخواه خرد کنید و تو یه قابلمه بریزید و اندازه یه بندانگشت بالاتر از میوه‌ها آب بریزید. کمی شکر یا عسل بهش اضافه کنید و بذارید یک ربع تا ۲۰ دقیقه بپزن. شیرینی کمپوت بهتره طبیعی و نهایتا کمی شیرین‌تر از مزه خود میوه‌ها باشه. با صرف کمی وقت و انرژی کلی میوه رو از نابودی نجات دادید و به این ترتیب ماموریت نجات رو هم به پایان رسوندید. کمپوت میوه رو می‌تونید چند هفته تو یخچال نگهدارید. کی تو یه روز داغ تابستون به یه کاسه کمپوت خنک میوه نه می‌گه؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.