ناگت بخوريم يا نخوريم؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74286
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    تا به حال هيچ آگهي تبليغاتي‌اي درباره خوراكي‌ها پخش نشده که آن ماده‌غذايي را براي سلامت مضر معرفي كند. در همه آنها بدون استثنا، به مواد اوليه مرغوب و سالم محصولات اشاره مي‌شود…

    از اين‌رو، بعد از يک عمر ديدن، شنيدن و خواندن آگهي‌هاي تبليغاتي و تجاري، بيشتر افراد اطلاعات بسيار نادرستي از اين‌گونه موادغذايي دارند و وقتي به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌هاي موادغذايي مي‌روند، نه‌تنها اين‌گونه موادغذايي را به چشم دشمن خود نگاه نمي‌کنند بلکه احساس مي‌کنند وارد محيط صميمانه‌اي شده‌اند که گروهي از توليدکنندگان موادغذايي براي آنها تدارك ديده‌اند كه اگر موجودي کيفشان زياد باشد، دوست دارند تمام اين محصولات را بخرند. در اين بين انواع ناگت‌‌‌ها هم در سبد خريد هر خانواده جايي دارند. «ناگت» محصولي خمير‌مانند است كه از گوشت قرمز يا سفيد طعم‌دار شده با انواع ادويه‌ها توليد مي‌شود.

    براساس علم تغذيه، اگر در روند توليد هر خوراكي‌اي فرايند بيشتري روي يك ماده‌غذايي انجام شود، موادمغذي موجود در آن كاهش و كالري آن افزايش پيدا مي‌كند. از آنجا كه براي تهيه ناگت، بايد گوشت چرخ ‌شود، به دنبال به هم ريختن بافت گوشت، درصد موادمغذي به نسبت وزن آن كمي كاهش مي‌يابد. هر چه موادغذايي بدون دستكاري و اعمال فرايند مصرف شوند، ارزش تغذيه‌اي آنها بيشتر خواهد بود.

    معمولا براي تهيه انواع ناگت‌ها مواد نگهدارنده استفاده نمي‌شود و در فرآيند توليد آنها پس از پخت کامل يا نيمه‌كامل، مواد به روش انجماد سريع تهيه و نگهداري مي‌شوند اما متاسفانه بيشتر فراورده‌هاي نيمه‌آماده گوشتي بايد سرخ شوند تا عطر و طعم خود را حفظ کنند. با افزودن مواد طعم‌دهنده و سرخ‌كردن ناگت، كالري آن بيشتر مي‌شود. از اين رو، بهتر است افرادي كه تمايل به مصرف چنين محصولاتي دارند، در ماه با مصرف تفنني و يکي، دو بار آنها به سفره‌غذايي‌شان تنوع ببخشند و حتما در کنار آنها از انواع سبزي‌هاي تازه و آبميوه خانگي مانند آب‌ پرتقال استفاده کنند تا سلامتشان به خطر نيفتد و بيشترين فايده را از يک وعده‌غذايي ببرند.

    حتي از آنجا كه ممكن‌است افراد سودجو با استفاده از خميرهاي مرغ و پودرهاي سوخاري نامرغوب اقدام به توليد اين‌گونه محصولات کنند، توصيه مي‌شود مصرف‌کنندگان هميشه در انتخاب خود دقت و اگر برايشان مقدور است، اين خوراكي را در منزل تهيه كنند زيرا با اين روش، در مقايسه با توليد صنعتي، ارزش‌غذايي محصول نهايي به دليل فرآيندهاي كمتري كه روي آن انجام مي‌شود، كاهش كمتري پيدا خواهد كرد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.