معجزات لیمو ترش

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69249
    mosavi
    مشارکت کننده

    متخصصان تغذیه می‌گویند: لیموترش منبع سرشار از ویتامین C است. نوشیدن آب یك عدد لیموترش كه درون یك لیوان آب گرم ریخته شده به عنوان اولین چیزی كه هنگام صبح مصرف می‌كنید به پاكسازی دستگاه گوارش شما كمك می‌كند.

    این نوشیدنی ساده، اما بسیار مفید همچنین سطح ایمنی بدن را بالا می‌برد و بنابراین امكان ابتلا به عفونت‌ها را كاهش می‌دهد.

    طبق مقاله منتشر شده در شبكه خبری تورنتو نیوز، لیموترش به دلیل دارا بودن خواص آنتی‌باكتریال و ضد ویروسی برای مقابله با آنفلوانزا و سرماخوردگی بسیار مفید است از این رو توصیه می‌شود با مصرف یك لیوان آب میوه حاوی لیموترش خود را در برابر این بیماری‌ها مصون كنید.
    این میوه سرشار از خاصیت، خون را پاكسازی می‌كند و بنابراین بدن را از مواد سمی تمیز می‌كند. اسانس لیمو احساس تازگی ایجاد می‌كند. همچنین این میوه حاوی نوعی روغن اصلی است كه میزان تمركز را افزایش می‌دهد.

    #97207
    madjd
    مدیرکل

    نظرتون در مورد آب لیمو های صنعتی چیست؟[hr]

    #97266
    mosavi
    مشارکت کننده

    ارزش تغذیه ‌‌ای میوه لیموترش را به هیچ‌ عنوان نمی‌ توان با آب آن مقایسه کرد، اما در صورت تمایل به مصرف آبلیمو باید گفت که البته نوع خانگی آن در صورتی که به طور بهداشتی آبگیری و به درستی نگهداری شود، ارجحیت بیشتری نسبت به آبلیموی صنعتی دارد. آبلیموهای صنعتی به دلیل آن که پاستوریزه می ‌شوند فاقد ویتامین C و برخی دیگر از ویتامین ‌های ناپایدار در برابر حرارت هستند. البته برخی کارخانجات در مراحل پایانی تولید، ویتامین C را به طور مصنوعی به آبلیمو می‌ افزایند ولی اصلا قابل قیاس با ویتامین C طبیعی لیموی تازه نیست.

    از سوی دیگر در آبلیموهای صنعتی برای جلوگیری از تغییر رنگ و فساد میکروبی(کپک زدن)‌ از مواد نگه دارنده‌ ای استفاده می‌ کنند که اگر مقدار آن بیش از حد مجاز باشد می ‌تواند سلامت مصرف‌ کننده را به شدت به خطر اندازد.این نکته را نیز نباید فراموش کرد که آبلیموهای صنعتی که دارای مجوز بهداشت، علامت استاندارد و تاریخ مصرف هستند به هیچ عنوان منع مصرف ندارند.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.