لیپوساکشن فایده ای ندارد

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70504
    susan
    مشارکت کننده

    در كشور ما عمل لیپوساكشن بیشتر با هدف زیبایی و بیش از حد مجاز انجام می ‌شود و در اكثر مواقع چربی ‌های برداشته شده از این طریق دوباره بر می‌ گردند، بنابراین انجام این عمل‌ها به خطرش نمی ‌ارزد.

    ا متأسفانه در حال حاضر عمل لیپوساكشن (درآوردن چربی شكم) بیش از آن چه در ایران مجاز است، انجام می‌ شود، این عمل جراحی بیشتر به دلیل زیبایی اندام و برای كوچك ‌كردن شكم به وسیله جراحان عمومی و پلاستیك انجام می‌شود و بیشتر آن ها غیرضروری است.

    این عمل زمانی كه وزن فرد خیلی بالا است، یا شكم، چاقی زیادی داشته باشد و امكان سكته قلبی، بالا رفتن فشار خون و حتی عدم تحمل وزن بالا وجود داشته باشد، باید انجام شود كه در این موارد سلامت فرد در خطر است. اما بیشتر آن ها به دلیل زیبایی انجام می ‌شود. اكثر افرادی كه آن را انجام می ‌دهند، باید برای عوارض ناشی از عمل، مدتی را در بیمارستان سپری كنند.

    بر اثر ایجاد‌ آمبولی چربی و انتقال چربی از شكم به ریه، مرگ ناگهانی به وجود می ‌آید كه تعداد مرگ‌ های گزارش ‌شده بر اثر لیپوساكشن قابل توجه است. به جای انجام این عمل می ‌توان با تغذیه صحیح و مصرف غذاهای كم‌‌كالری، كم ‌كردن غذا و ورزش، چربی ‌های اضافه را از بین برد . باید در نظر داشت سلول‌ های چربی بیشتر در سنین كودكی ایجاد می ‌شوند و متاسفانه برخی خانواده‌ ها علاقه دارند، بچه‌ ها در این سنین چاق باشند كه این موضوع زمینه چاقی افراد در سنین بالاتر را به وجود می ‌آورد. بنابراین در این زمان باید از دادن شكلات و مواد غذایی پركالری و چرب به كودكان خودداری كرد.

    افرادی كه با عمل لیپوساكشن، چربی شكم خود را خارج كرده‌‌اند، پس از مدتی دوباره این چربی به جای اول خود بازمی‌ گردد. البته اگر از عارضه اول عمل جراحی جان سالم به در ببرند.

    #97553
    madjd
    مدیرکل

    ممنون از مطلب مفیدتون
    مشکلات احتمالی لیپوساکشن

    هر نوع عمل جراحی زیبایی از جمله لیپوساکشن می‌تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد اما بسیار نادر است. برخی از خطرات لیپوساکشن، عفونت، واکنش به بیهوشی، لخته شدن خون و از دست دادن مایعات بدن می‌باشد. خطرات کمتر جدی لیپوساکشن عبارتند از ایجاد زخم و کبودی، بی‌ حس شدن پوست، مشکلات خفیف مثل ایجاد تغییر در رنگدانه‌های پوست. مشکلات لیپوساکشن عبارتند از:

    عفونت
    افزایش طول مدت التیام
    واکنش حساسیت ‌زا به دارو یا بیهوشی
    ایجاد لخته خون یا چربی—لخته‌ها ممکن است به سمت ریه رفته و موجب مرگ شود.
    از دست رفتن زیاد آب بدن—که می‌تواند موجب شوک و در برخی موارد مرگ شود.
    انباشته شدن خون—مایعات باید تخلیه شوند
    سوختگی ناشی از سایش و حساسیت
    آسیب رسیدن به پوست و عصب‌ ها
    آسیب رسیدن به اندام‌های حیاتی بدن
    خطرات لیپوساکشن بیش‌ از حد

    متداول‌ترین خطرات لیپوساکشن شامل خطرات مربوط به برداشتن مقدار بالایی از چربی از یک ناحیه خاص به‌طور یکباره می‌باشد. لیپوساکشن بیش ‌از حد می‌تواند موجب مشکلاتی مثل ایجاد تورفتگی، توده و شل شدن و افتادگی پوست شود. برای کاهش مشکلات جراحی و عوارض ‌جانبی بیهوشی طولانی، باید لیپوساکشن در دفعات متعدد در روزهای مختلف انجام گیرد.

    مشکلات خفیف لیپوساکشن

    مشکلات لیپوساکشن که خطر مرگ به دنبال ندارند شامل ایجاد زخم و کبودی، ظاهر ناصاف، افتادگی یا بی‌رنگ شدن پوست، نکروز موضعی پوست، غش پس از جراحی، بی‌حسی و فعل‌ و انفعالات غیرمرگ ‌آور داروها می‌باشد.

    مشکلات حاد لیپوساکشن

    برخی مشکلات ناشی از لیپوساکشن نادر هستند اما باید موقع تصمیم‌گیری درمورد انجام این عمل مورد توجه قرار گیرند. مشکلات حاد لیپوساکشن شامل واکنش منفی به بیهوشی، ایست قلبی، بی ‌نظمی قلبی، لخته شدن خون، خونریزی زیاد، فعل‌ و انفعالات حاد داروها، واکنش‌های حساسیت ‌زا به داروها، تخریب عصب ‌ها، حمله ناگهانی و اسیب مغزی ناشی از بیهوشی می‌شود.

    #97556
    susan
    مشارکت کننده

    از اينكه مطالبم رو تكميل كرديد متشكرم

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.