فواید رژیم غذایی گیاهی برای مبتلایان به رماتیسم

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67159
    Z.Ebadi
    مشارکت کننده

    بر اساس یک مطالعه انجام شده رژیم غذایی مبتنی بر گیاهخواری می تواند خطر سکته قلبی و مغزی را در افراد مبتلا به رماتیسم (Rheumatoid arthritis) کاهش دهد. حمله قلبی و سکته مغزی از شایع ترین علل مرگ مبتلایان به این بیماری بشمار می روند.

    اما تحقیقات انجام شده توسط موسسه “تحقیقات و درمان آرتریت” نشان می دهند بیمارانی که گیاهخوار هستند کلسترول “بد” کمتری دارند. کلسترول بد با مسدود کردن سرخرگ ها از علل مهم مشکلات قلبی به حساب می آید. سالانه ۳۵۰ هزار نفر در بریتانیا دچار مشکلات رماتیسمی می شوند.اما پژوهشگران موسسه کارولینسکا در استکلهم می گویند خطر این بیماری ها با خوردن غذاهایی که فاقد مواد حیوانی است کاهش می یابد.
    در این مطالعه 38 داوطلب تحت یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهخواری قرار گرفتند که شامل پروتئین (۱۰ درصد)، کربو هیدرات (۶۰ درصد) و چربی (۳۰ درصد) بود.این رژیم غذایی شامل سبزیجات، میوه، ذرت، تخم آفتاب گردان و ارزن می شد.28 نفر دیگر نیز یک رژیم غذایی سالم گرفتند که همین میزان پروتئین، کربو هیدرات و چربی داشت.
    در این رژیم غذایی چربی های اشباع شده کمتر از ده درصد از انرژی روزانه را تامین می کرد و از غلات سبوس دار نیز تا حد امکان استفاده می شد.
    مقایسه نتایج این مطالعه نشان داد که گروهی که دارای رژیم غذایی گیاهی بودند میزان کلسترول بخصوص نوع “بد” یعنی ال اس ال خود را توانستند به میزان قابل توجهی کاهش دهند.اما در مقابل تغییر محسوسی در کلسترول افرادی که رژیم غذایی غیرگیاهی داشتند حاصل نشد.
    پژوهشگران به “شواهد زیادی” اشاره می کنند که نشان می دهد این تغییرات برای پیشگیری از گرفتگی رگ های قلبی بسیار موثر هستند. اما با این وجود کارشناسان هشدار می دهند هرچند رژیم غذایی گیاهی ممکن است در کاهش کلسترول موثر باشد، اما براحتی نمی تواند همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین کند و حتما باید زیر نظر متخصصین باشند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.