عادت‌هاي غذايي که عمر را کوتاه مي‌کنند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #84017
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    همان‌طور که برخي خوراکي‌ها و عادت‌هاي غذايي مي‌توانند باعث افزايش طول عمر شوند، گروهي از خوراکي‌ها و عادت‌هاي غذايي با به خطر انداختن سلامت، طول عمر را کوتاه‌تر مي‌کنند…
    به‌طور کلي، مواد يا عادت‌هاي غذايي که بار مضاعفي بر اندام‌هاي داخلي مانند کبد، کليه‌ها و قلب وارد مي‌کنند، باعث کوتاه‌تر شدن طول عمر مي‌شوند. متاسفانه اين روزها گرايش به مصرف غذاهاي چرب، سرخ‌کردني، خوش‌نمک و فست‌فودها افزايش پيدا کرده است. از طرف ديگر، معمولا سس‌هاي پرچرب فراوان و پنيرهاي پيتزاي چرب هم همراه چنين خوراکي‌هايي مصرف مي‌شود. خوردن بيش‌ازحد از فست‌فودها و خوراکي‌هاي چرب و سرخ‌شده، بار اضافي بر سيستم قلبي و عروقي، سيستم گوارشي و کبد و کليه‌ها وارد مي‌کند و خطري براي سلامت محسوب مي‌شود.
    از طرف ديگر، عادت به مصرف مداوم و بيش از حد غذاهايي که خيلي حرارت مي‌بينند، مانند مواد غذايي کبابي يا تنوري که بخش‌هايي از آنها سوخته و کربني شده‌اند، فشار وارده بر اندام‌هاي داخلي را افزايش و طول عمر را کاهش مي‌دهد. زندگي ماشيني اين روزها، افزايش مصرف خوراکي‌هاي کنسروشده را هم به دنبال داشته است. گنجاندن مواد غذايي کنسروي به جاي مواد غذايي تازه و سالم در رژيم غذايي روزانه، عامل ديگري براي کاهش طول عمر محسوب مي‌شود. خوراکي‌هاي تصفيه‌شده مانند قند و شکر هم فقط کالري مازادي به بدن مي‌رسانند و با افزايش خطر ابتلا به چاقي و اضافه‌وزن، خطر ابتلا به بيماري‌هاي متابوليکي و کاهش طول عمر را به دنبال دارند. بايد به گروه ديگري از خوراکي‌هاي کاهنده طول عمر که طرفداران زيادي، مخصوصا در بين بچه‌ها دارند هم اشاره‌اي داشته باشيم. اين خوراکي‌ها، شامل محصولات حاوي رنگ‌هاي مصنوعي مانند انواع بستني‌هاي يخي، دراژه‌هاي شکلاتي يا حتي نوشابه‌هاي حاوي رنگ مي‌شوند که بار کبد را براي سم‌زدايي از بدن بسيار زياد مي‌کنند. افزايش بار وارده بر کبد نتيجه‌اي جز کاهش طول عمر نخواهد داشت.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.