صبحانه را باید متعادل خورد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69756
    mosavi
    مشارکت کننده

    آیا خوردن صبحانه مفصل به كاهش وزن كمك می كند، یا بهتر است از صبحانه خوردن صرف نظر شود؟

    اطلاعات موجود گیج كننده هستند، اما پژوهش جدیدی كه در مجله Nutrition Journal چاپ شده است، تكلیف این گزارشات ظاهراً متناقض را روشن می كند. در این مطالعه که بر روی 300 نفر انجام شده، از افراد خواسته شده آنچه در طول روز دریافت می کنند را یادداشت نمایند.
    در این گروه، گاهی افراد صبحانه مفصل می خوردند، گاهی یك صبحانه كوچك و گاهی هم اصلا صبحانه نمی خوردند.
    نتایج مطالعه نشان داد كه اشخاص صرف نظر از آنچه در وعده صبحانه خورده بودند، ناهار و شام یكسان می خوردند. این بدان معنی است كه یك صبحانه مفصل (كه به طور متوسط ۴۰۰ كیلوكالری بیش از صبحانه كوچك انرژی دارد)، باعث افزایش كالری وارد شده به بدن به میزان حدود ۴۰۰ كیلوكالری در طول روز می شود. تنها تفاوت مشاهده شده این بود افرادی كه صبحانه مفصلی خورده بودند، میان وعده صبحگاهی را از برنامه غذایی خود حذف می كردند.
    اما این برای خنثی كردن كالری اضافه ای كه مصرف كرده بودند كافی نبود. این مطالعه، صحت پژوهش های قبلی كه معتقد بودند خوردن صبحانه مفصل باعث كاهش مجموع كالری دریافتی در طول روز می شود را زیر سوال برد و نشان داد این اطلاع گمراه كننده است.

    پژوهش های قبلی فقط به نسبت كالری دریافتی از طریق صبحانه به كل كالری دریافتی روزانه توجه می كردند، در حالی كه در این مطالعه این نسبت بیشتر توسط افرادی تحت تأثیر قرار می گیرد كه در طول روز مقدار كمتری می خورند.
    به عبارت دیگر، صبحانه این افراد نسبتا ـ و نه لزوما ـ مفصل تر بوده است.
    بنابراین به نظر می رسد هیچ معجزه ای در كار نیست و متأسفانه برای كاهش وزن، خوردن صبحانه مفصل باید از طریق كمتر خوردن در طول روز جبران شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.