شیر مادر لاغر می‌کند!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #66448
    tavakoli
    مشارکت کننده

    به گفته محققان آمریکایی، شیر دادن به زنان کمک می‌کند طی سال‌های آتی دچار اضافه‌وزن نشوند.
    به گزارش آمریکن آن‌لاین شیر مادر نه تنها برای کودک مفید است بلکه می‌تواند به آب شدن چربی‌های شکمی در خانم شیرده نیز کمک کند.

    بررسی‌های پژوهشگران دانشگاه پیترزبورگ روی 351 زن بین سال‌های 2001 تا 2003 نشان داده است زنانی که حداقل دو کودک دارند و به آنها خود شیر داده‌اند حداقل طی 20 سال آینده زندگی‌شان کمتر به چاقی شکمی مبتلا می‌شوند

    جلوگیری از چاقی کودکان در سنین بالاتر ،نقش شیر مادر در وزن کودک در سنین بالاتر مدتها مورد تردید بوده است. در ماه مه 2005، محققین پس از بررسی 61 مطالعه انجام شده در مورد رابطه میان شیر مادر و چاقی در سنین بالاتر به این نتیجه رسیدند که تغذیه با شیر مادر در ماه های بعد از تولد با کاهش خطر چاقی در کودکان رابطه دارد. در واقع کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند نظم بهتری از نظر تغذیه دارند و این سبب می شود که در سنین بالاتر تغذیه سالم تری داشته باشند.

    شیر مادر نسبت به شیر خشک انسولین کمتری دارد (انسولین محرک تولد چربی هم هست). و میزان هورمون پروتئینی لپتین در بدن کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند بیشتر است؛ محققین معتقدند که این ماده در تنظیم اشتها و چربی نقش دارد. همچنین کودکانی که شیر خشک می خورند در مقایسه با آنهایی که از شیر مادر تغذیه می کنند در هفته های اول زندگی سریع تر وزن می گیرند و این وزن گیری سریع با چاقی در سنین بالاتر ارتباط دارد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.