سویا در مردان ؛ مفید یا مضر؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67975
    mosavi
    مشارکت کننده

    سویا از آن دسته مواد غذایی است که درمورد مصرف آن در مردان گفته های ضد و نقیضی وجود دارد. بنا به تحقیقات اخیر، مصرف سویا بر سلامت مردان نیز مانند زنان تاثیرات پیشگیرانه ای دارد. البته این تاثیرات مربوط به مصرف سویای پخته است! سویا در موارد مربوط به سلامت استخوان ها، كاهش سطح کلسترول خون، بازسازی ماهیچه ها، جلوگیری از بروز سرطان پروستات و… مفيد مي باشد.
    نكته قابل توجه اين است كه مصرف سویا فعالیت استروژن(هورمونی که تاثیر منفی بر روی سلول های جنسی مردان دارد) را افزایش می ‌دهد. بنابراين می ‌تواند یکی از عوامل موثر بر تولید مثل آقایان، خصوصاً در مردانی با اضافه وزن ‌باشد. از آنجايي كه چاقی در مردان، هورمون های مردانه را به هورمون زنانه تبدیل می‌ نماید(تغييرات هورموني)؛ بنابراین امکان دارد که ترکیب این منبع استروژن(سویا) و استروژنی که با تبدیل آندروژن به استروژن به دلیل اضافه وزن فرد به وجود آمده است در این بیماران تاثیرگذار باشد. بنابراين توجه به این موضوع در صورت چاق بودن شما و مصرف بالای سویا مهم است.
    همچنين پژوهشگران دانشگاه “ویک فاست” اعلام کردند، با این که مصرف سویا در زنان سبب ایجاد اثرات مثبتی می شود، ولی مصرف فراوان آن در مردان تاثیرات منفی در پی دارد. مصرف زياد این ماده مغذی در مردان سبب تاثیر منفی بر رفتار اجتماعی آنان و بروز رفتارهای خشن می شود.
    در نهایت این که متخصصان معتقدند که مصرف 25 گرم سویا در روز، برای مردان مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد.

    برگرفته از سايت تبيان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.