روش صحیح شیر دادن به نوزادتان را بلدید؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70581
    nikbakht
    مشارکت کننده

    شیردهی با شیر مادر یک مهارت آموختنی برای مادر و فرزند است. تمرین، صبر و مراقبت در دورانی که مادر و نوزاد به تدریج یکدیگر را می شناسند لازم است.
    وضعیت راحتی را انتخاب کرده و در حالی که قسمت تحتانی سر، گردن و شانه های کودک را با دست نگه داشته اید، او را در آغوش بگیرید. دست و بازوی خود را زیر سر و شانه شیر خوار قرار دهید و شيوه گذاشتن پستان به دهان شيرخواربدین صورت است که: مادر چهار انگشت دست خود را زير پستان و شست خود را بالاي آن قرار می دهد و نوك پستان را به بینی و لبهای شيرخوار نزدیک می کند و تماس می دهد. پس از آنکه کودک دهانش را به اندازه کافی باز کرد، پستان را به آرامي در دهان نوزاد جای دهید. دقت کنید که باید نوك پستان و قسمت زيادی از هاله آن در دهان نوزادتان قرار گيرد. به شیر خوار باید اجازه دهید که تا زمان سیری از یک پستان تغذیه کند و بعد پستان دیگر را در اختیار وی قرار دهید. اگر مادری مقدار زیادی شیر داشته باشد می تواند در هر بار شیردهی کودک را فقط زیر یک پستان قرار دهد و در شیردهی بعدی او را با پستان دیگر تغذیه کند.

    دقت داشته باشید نباید فقط نوک پستان در دهان شیرخوار قرار گیرد، بلکه باید حتما هاله اطراف آن نیز در دهان نوزاد قرار گیرد، چون مکیدن فقط نوک پستان موجب دریافت ناکافی شیر و زخم شدن نوک پستان می گردد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.