درمان سرطان سینه در طی بارداری

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74078
    zeinab_zolfaghari
    مشارکت کننده

    – عمل جراحی
    جراحی معمولا اولین روش درمان سرطان سینه در مادر باردار می باشد. اشکال مختلف عمل جراحی برای این کار عبارتند از :
    ماستکتومی (mastectomy) کامل : در این عمل جراحی، تمام سینه مبتلا به سرطان به همراه برخی غدد لنفاوی زیر بغل برداشته می شود.
    ماستکتومی جزئی : در این عمل جراحی، بخشی از بافت سینه مبتلا به سرطان به همراه قسمتی از بافت سالم اطراف آن و برخی غدد لنفاوی زیر بغل برداشته می شود.
    لامپکتومی (lumpectomy) که طی آن تومور سرطانی، به همراه قسمتی از بافت سالم اطراف آن و برخی غدد لنفاوی زیر بغل برداشته می شود.
    تذکر:
    این اعمال جراحی، خطرات کمی برای جنین دارند، اما به ماه بارداری (سن جنین) بستگی زیادی دارد. در برخی ماه های بارداری، بیهوشی مادر برای انجام عمل جراحی، برای جنین بسیار خطرناک است.
    در این دوران خاص از بارداری، پزشکان متخصص باید بر اساس رشد تومور و میزان آسیب آن به مادر و همچنین در نظر گرفتن اثرات عمل جراحی بر روی جنین، تصمیم درستی اتخاذ کنند.
    2- پرتو درمانی
    زنانی که تحت عمل لامپکتومی قرار می گیرند، نسبت به کسانی که عمل ماستکتومی را انجام می دهند نیاز بیشتری به روش پرتودرمانی دارند تا از عود مجدد سرطان جلوگیری شود.
    زنان باردار باید هنگام پرتو درمانی مراقب باشند که دوزهای بالایی از اشعه را دریافت نکنند که برای جنین بسیار خطرناک می باشد و حتی ممکن است منجر به سقط جنین شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.