تقویت ایمنی بدن باادویه کاری

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74594
    zeinab_zolfaghari
    مشارکت کننده

    دويه علاوه بر اين‌كه به طعم‌داركردن غذاها كمك مي‌كند، خواص زيادي نيز دارد و بسياري مواقع به عنوان دارو نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
    ادويه كاري جزو ادويه‌هايي است كه در شرق دنيا بخصوص پاكستان، هندوستان و افغانستان به مقدار بسيار زياد در وعده‌هاي غذايي مصرف مي‌شود.
    «كاري» ادويه‌اي است كه در آن 20 نوع گياه معطر از جمله زيره، رازيانه، گشنيز و… وجود دارد و هر گياه خواص بسيار عالي دارد. در فرمولاسيون كاري فلفل و زردچوبه پايه اصلي است.
    به دليل اهميت ادويه‌ها در اكثر رژيم غذايي، بتازگي گروهي از محققان دلايل جالبي كشف كرده‌اند كه نشان مي‌دهد چرا بيش از هزار سال است انسان‌ها از ادويه‌ها و بويژه ادويه كاري استفاده مي‌كنند.
    آنها طي آزمايش‌ها و تحقيقات زيادي متوجه شدند ادويه زردچوبه به طور قابل ملاحظه‌اي مي‌تواند سبب افزايش پروتئيني خاص شود كه به طور طبيعي در حفظ و تقويت سيستم ايمني بدن موثر است.
    اين پروتئين با تقويت سيستم ايمني بدن، مانع ابتلا به بيماري‌هاي عفوني مي‌شود.
    اين پروتئين كه GAMP نام دارد، به سيستم ايمني بدن براي مبارزه با انواعي از ميكروب‌ها و باكتري‌ها كمك مي‌كند. در حقيقت سبب مي‌شود سيستم ايمني بتواند براحتي با ويروس‌ها و باكتري‌ها مقابله و آنها را نابود كند.
    از طرفي قبلا محققان دريافته بودند ويتامين D نيزدرافزايش اين پروتئين نقش دارد. اين محققان سال‌هاست طي مطالعاتي درصدد شناسايي مكانيسم‌هايي هستند كه سبب افزايش سطح اين پروتئين در خون مي‌شود.
    اين ژن يا پروتئين به‌عنوان يك پروتئين ضدميكروبي شناخته و تا به حال تنها در انسان‌ها ديده شده است. اين پروتئين با تاثيري كه بر سيستم ايمني بدن دارد، نقش موثري در از بين بردن انواع ميكروب‌ها و باكتري‌ها دارد.
    خاستگاه اصلي كاري مانند بيشتر ادويه‌ها هندوستان و جنوب آسياست. استفاده از اين ادويه نزديك به 2500 سال قدمت دارد، علاوه بر چاشني به عنوان دارو نيز موارد مصرف زيادي دارد.
    از جمله خواص ديگر اين ادويه مي‌توان به خواصي چون محافظ كبد، ضدميكروب، ضدنفخ، محرك معده، مقوي معده، معرق، حاوي ويتامين C، ضدسرطان و خنثي‌كننده راديكال‌هاي آزاد نيز اشاره كرد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.