تغذیه با شیر مادر فرزندتان را باهوش میکند

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70918
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    نتایج پژوهش اخیر محققان نشان می‌دهد کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند باهوش‌تر از دیگر هم‌سالان خود هستند
    نتایج پژوهشی که از سوی محققان بریتانیایی انجام شده نشان می‌دهد تاثیر مفید این امر تا دوران راهنمایی نیز در کودکان کاملا مشهود است.
    نتایج این پژوهش که بر روی بیش از 10 هزار کودک در منطقه بریستول بریتانیا صورت گرفته، نشان می‌دهد کودکانی که حداقل هفته نخست زندگی به‌طور اختصاصی با شیر مادر تغذیه شده‌اند، عملکرد بهتری در مدرسه نسبت به کودکانی که با شیشه شیر تغذیه شده بودند، داشتند.
    این محققین در پژوهش خود کودکان را به گروه‌های 2 نفره تقسیم کردند. کودکان هر گروه 2 نفره، از تمامی جهات از جمله شرایط خانوادگی یکسان بودند وتنها تفاوتشان در تغذیه شدن با شیر مادر بود.
    در مرحله بعدی این پژوهش، محققان 2 کودک در هر گروه را برای یافتن تاثیر تغذیه با شیر مادر مورد مطالعه و بررسی قرار داده و دریافتند که میزان ضریب هوشی در نوزادانی با شیر مادر تغذیه شده بودند، به‌طور میانگین 3،5 نمره بالاتر از دیگر نوزادان با شرایط هم‌سان بود.

    #97777
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    هر چقدر شیر مادر بیشتر خورده باشید مغز بزرگتری دارید

    دانشمندان در مطالعات جدید دلیل وجود رابطه بین تغذیه با شیر مادر و افزایش ضریب هوشی را کشف کردند. دانشمندان متوجه شدند رابطه ی مستقیمی بین اندازه ی مغز هر پستاندار از جمله انسان‌ ها و مدت زمانی که آن ‌ها از شیر مادر تغذیه می‌ کنند وجود دارد.
    طبق این بررسی ها، هر چه قدر این زمان طولانی ‌تر باشد، به همان اندازه نیز اندازه مغز بزرگ ‌تر می ‌شود.

    این مطالعات باز هم اثبات می‌ کند که برای نوزادان در چند ماه اول زندگی شیر مادر بهترین منبع غذایی است. دانشمندان هنوز نمی ‌دانند که دلیل اصلی این موضوع به دلیل انرژی نهفته در شیر مادر است یا مواد غذایی موجود در آن هستند که این تمایز را با دیگر غذاها به وجود می ‌آورند.

    پروفسور روبرت بورتون از دانشگاه دورهام در این باره گفت: این مطالعات ثابت می ‌کند که بین رشد مغزی و تغذیه با شیر مادر رابطه بسیار قدرتمندی وجود دارد. البته ما هنوز نمی ‌دانیم چه چیزی در شیر مادر وجود دارد که به رشد مغزی انسان کمک می‌ کند.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.