تغذيه با شير مادر و محافظت در برابر عفونت‌هاي شايع

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69925
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    تغذيه انحصاري با شيرمادر از شيرخوار در مقابل عفونت‌هاي شايع محافظت مي‌کند، تغذيه انحصاري با شير مادر براي 6 ماه، فراواني و شدت عفونت‌هاي شايع را در يکسال اول زندگي کاهش مي‌دهد..

    تغذيه با شير مادر، عفونت‌هاي حاد تنفسي (ARI) و عفونت حاد گوش داخلي (AOM) را در طول شيرخوارگي کاهش مي‌دهد. براي بررسي اثر تغذيه با شير مادر روي فراواني و شدت عفونت‌هاي شايع در جمعيت شيرخواراني که به خوبي واکسينه شده‌اند، محققان به طورآينده‌نگر 926 جفت مادر و شيرخوار را به مدت يکسال در «کرت» دنبال کردند.محققان شيرخواراني را که در روزهاي تصادفي انتخاب شده از اکتبر تا دسامبر 2004 و آوريل تا جولاي 2005 متولد شده بودند، به طور متوالي وارد مطالعه کردند.

    شيرخواراني که براي حداقل 6 ماه انحصارا تغذيه با شير مادر داشتند کمتر از شيرخواراني که تغذيه با شير مادر نداشتند (يا تغذيه‌شان به طور ناقص بوده است) احتمال مراجعه با عفونت‌ها يا بستري شدن براي عفونت‌ها داشتند.

    يکبار ديگر يافته‌ها از اثرات مفيد تغذيه با شير مادر حمايت مي‌کنند.اينکه تغذيه با شير مادر به طور ناقص، محافظت‌کننده نيست، نااميد‌کننده هست ولي فوايد بسيار تغذيه‌اي و احساسي تغذيه با شيرمادر را نفي نمي‌کند.

    [hr]
    reference: Journal Watch General Medicine , November2010

    #96943
    madjd
    مدیرکل
در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.