برای روزه داری صحیح این نکات رارعایت کنیم

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74090
    zeinab_zolfaghari
    مشارکت کننده

    1 – سعی کنید برای سحری خود از مواد غذایی مقوی استفاده کنید .
    2 – در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید در نتیجه فرصت کافی برای سوخت وساز بدن بوجود خواهد آمد .
    3 – افطار خود را بر طبق ســــــنت پیامبر با آب و خـــــرما شروع کنید ، خرما همانند آب میوه خاصیت احیا کنندگی دارد در حالی که آب ، مایعات از دست رفته بدن را تامیـــن می نماید و شانس پرخوری رابرای فردکاهش می دهد .
    4_ شام خود را با سوپ و سالاد شروع کنید ، در خلال آن نیز می توانید آب بیاشامید . مدتی که گذشـت اقدام به خوردن غذای اصلی نمایید . کم کم لوزالمعده شروع به ترشح انســـــولین می نماید و قند خون به حــــد تعادل خود خواهد رسید .
    5_ سعی کنید برای وعده های غذایی خود قانون یک سوم را در نظر بگیرید : « یک سوم برای نفس کشیدن ، یـک سوم برای نوشیدن مایعات و یک سوم برای خوردن غذا » .
    6 – سعی کنید به فرایند جذب غذا بیشتر توجــــــــه کنید و این گروه از مواد غذایی مانند میوه ، سبزیجات ، کربوهیدرات ، گوشت ، ماهی و لبنیات را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید .
    7 – سبزی های آبدار مانند کرفس ، خیار، کاهــــو، اسفناج مفید هستند و در میان میوه ها خانواده توت وسیب بهتر از همه می باشند .
    8 – از کربوهیدارات های مرکب استفاده کنید زیرا در طول ســـاعتهای طولانی روزه داری تابستان به رها سازی آرام انرژی کمک زیادی می نماید . شما می توانید کربوهیدارتهای مرکب را در مواد غذایی مانند جو، گندم ، جو دوسر ، برنج ، حبوبات وعدس جستجو کنید .
    9 – همچنین در طول ماه رمضان باید از غذاهای حـــاوی فیبر استفاده کنید زیرا آنها به آرامی هضم می شوند . برای مثال می توان به غلات سبوس دار، انجیر ، سیب زمینی ، سبزیجــات و تقریبا تمامی میوه ها ( بویژه زرد آلو و آلو بخارا ) اشاره نمود .
    10 – در هنگام خوردن میوه هایی مانند سیب ، خیار، هلو ، خرما ، زرد آلو و سایر میوه ها در ماه رمضان سعی کنید پوست آنها را بردارید زیرا مانع رسیدن قند کامل در میوه به بدن می شود .
    11 – از خوردن بسکوئیت ، کیک ، شکلات پرهیز کنید .
    12 – متخصصان تغذیه خوردن نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای و قهوه را در طول ماه مبارک رمضان منع کرده اند زیرا باعث تحریک و کاهــش سریع آب بدن می شوند .
    13 – برای حفظ مایعات بدن در طول شب از آب کافی استفده کنید .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.