اسفناج تقویت‏کنندهء اعصاب

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72188
    amini
    مشارکت کننده

    اسفناج تقویت‏کنندهء اعصاب

    اسفناج،یکی از مهمترین منابع ویتامین‏های‏ DṣCṣBṣA ،املاح معدنی،کلسیم،فسفر و آهن بسیار زیاد است.به همین جهت غذای‏ کاملی برای دوران نقاهت به شمار می‏رود. اسفناج برای رشد دندان‏ها و رفع مشکلات‏ استخوانی شامل شکستگی‏ها و ترمیم استخوان‏ بسیار مفید است.اسفناج به علت داشتن‏ سکرتین،روی ترشحات معده،روده و لوز المعده‏ تأثیر نیرودهنده‏ای داشته و توانایی دستگاه‏ گوارش را برای هضم مواد غذایی تقویت‏ می‏کند،همچنین محرک غدهء مترشحهء دستگاه‏ گوارش بوده و برای حرکات روده که به هنگام‏ هضم و جذب غذا صورت می‏گیرد،مفید است. اسفناج به واسطهء داشتن آهن غنی،برای رفع‏ (به تصویرصفحه مراجعه شود) کم‏خونی،عمل خون‏سازی و تولید گلبول‏های‏ قرمز خون بسیار حائز اهمیت است. برای افزایش شیر مادران شیرده و رشد کودکان، همواره خوردن اسفناج خام یا پخته توصیه‏ می‏شود.

    بیماری‏های مقاوم پوستی و اسکوربوت‏ (خونریزی‏های لثه‏ها)با مصرف اسفناج کاهش‏ یافته و در صورت ادامهء مصرف آن بهبود می‏یابد. اسفناج به عنوان تقویت‏کننده اعصاب،به‏ویژه‏ برای کسانی که کارهای فکری انجام می‏دهند. توصیه می‏شود.اسفناج را به شکل‏های‏ مختلفی مورد استفاده قرار می‏دهند؛خام،پخته‏ و سرخ‏شده.حتی آب اسفناج نیز خواص خود اسفناج را دارد.افرادی که آب اسفناج را به تنهایی‏ دوست دارند،می‏توانند آن را با آب کرفس و آب‏ هویج مخلوط کرده و میل کنند.

    رایج‏ترین غذاهایی که در کشور ما با اسفناج تهیه‏ می‏شود عبارتند از:خورشـ آلواسفناج،نرگسی‏ (اسفناج تفت داده‏شده به همراه پیازداغ و تخم مرغ)و بورانی(مخلوط ماست و اسفناج‏ پخته)،سوپ اسفناج نیز از جمله سوپ‏های‏ بسیار لذیذ است.

    اسفناج معالج یبوست است و غشاء داخلی‏ مخصوصا کولون و رودهء کوچک را التیام داده و باعث سرعت عمل هضم و دفع غذاهای مانده‏ از روده می‏گردد.اسفناج در واقع پاک‏کننده بدن‏ است
    کلینیک رژیم درمانی نوین_دکتر فرشچی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.