آگهی های تبلیغاتی و رژیم غذایی ما

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72497
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    آیا دیدن تصاویر مواد غذایی اشتها را بیشتر می‌کند؟ برای پاسخ به این پرسش محققان در خصوص هورمون گرلین که وظیفه‌ی کنترل گرسنگی را بر عهده دارد و بررسی‌هایی انجام دادند. این هورمون قبل از خوردن غذا بیشتر شده و بعد از آن کاهش می‌یابد.

    محققان آلمانی 8 مرد سالم را مورد مطالعه قرار دادند. محققان رأس ساعت 8.30 به این داوطلب‌ها صبحانه دادند و سپس ساعت 12 ناهارشان را سرو کردند.
    در مرحله‌ی نخست، بین ساعت 10.30 و 10.45 عکس‌های متفاوتی به این افراد نشان دادند.
    یک هفته بعد در مرحله‌ی دوم در همین ساعات از روز تصاویر محصولات غذایی مختلف به آن‌ها نشان داده شد.
    در هر دو مرحله و در هر 15 دقیقه میزان هورمون گرلین این افراد اندازه گیری شد.
    محققان مشاهده کردند در مقایسه با مرحله اول، در مرحله‌ی دوم میزان ترشح هورمون گرلین با دیدن تصاویر مواد غذایی به طور چشمگیری افزایش یافته و شرکت کننده‌ها اشتهای بیشتری برای صرف غذا داشته‌اند.
    این پژوهش نخستین پژوهشی است که نشان می‌دهد هورمون گرلین تحت تأثیر سیگنال‌های بصری عمل می‌کند. در واقع نتایج این پژوهش به خوبی نشان می‌دهد چرا نشستن طولانی مدت پای تلویزیون و تماشای برنامه‌های آشپزی یا آگهی‌های تبلیغاتی محصولات غذایی و همچنین نشستن زیاد در آشپزخانه تأثیر منفی در کنترل وزن به جای می‌گذارد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.