آلودگی هوا از عوامل افزایش دیابت است!

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69365
    mosavi
    مشارکت کننده

    محققان آمريکايي با مطالعه بر روي موش ها، به اين نتيجه رسيدند که قرار گرفتن در معرض آلودگي هوا از همان سال هاي ابتدايي زندگي، از عوامل موثر بر افزايش مقاومت بدن در برابر انسولين و نيز چاقي شکمي است.
    در این مطالعه محققان دانشگاه اوهایو دو گروه از موش ها را با رژیم غذایی عادی و پرچرب، به مدت 10 هفته در معرض هوای آلوده و نیز سالم قرار دادند و پس از این مدت، آنها را در زمینه فاکتورهای خطر مرتبط به چاقی و مقاومت در برابر انسولین که نشانه دیابت نوع دو است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
    محققان دریافتند که پس از این دوره، افزایش وزن موش هایی که از رژیم غذایی پرچربی استفاده می کردند، بسیار بیشتر از موش های دارای رژیم غذایی عادی بود.
    بر این اساس، همچنین افزایش گلوکز خون موش هایی که رژیم غذایی عادی داشتند و در معرض هوای آلوده قرار گرفتند، چشمگیرتر از موش هایی بود که رژیم عادی داشتند و از هوای سالم استفاده می کردند.
    افزون بر این، بدن موش هایی که در معرض هوای آلوده قرار گرفته بودند، علائم بیشتری دال بر مقاومت در برابر انسولین نشان داد.
    در عارضه مقاومت بدن در برابر انسولین، ترشح انسولین از لوزالمعده موجب انتقال گلوکز از خون به بافت ها نمی شود و در نتیجه بیماری دیابت را در پی خواهد داشت.
    منبع: ScienceDaily Dec. 3, 2010

    #96286
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    خیلی جالب بود ممنون

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.