آلفا کاروتن و افزایش طول عمر

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69364
    mosavi
    مشارکت کننده

    پژوهشگران آمریکایی دریافتند وجود حجم بالای آنتی اکسیدان آلفا کاروتن در خون به مدت 14 سال بر عمر انسان می افزاید.
    همانطور که می دانیم آسیب های مربوط به اکسیداسیون DNA ،پروتئینها وچربیها منجر به ایجاد بیماریهای مزمنی مانند بیماری های قلبی و سرطان می گردد. از سوی دیگر كاروتنوئيدها شامل بتا کاروتن، آلفا کاروتن و لیکوپین که توسط گیاهان و میکرو ارگانیزمها تولید می شوند و به مانند آنتی اکسیدان عمل می نمایند در مقابل این آسیبها مقابله می کنند.
    پژوهشگران با انجام آزمایش بر روی بیش از 15 هزار نفر در صدد فهم ارتباط بین آلفا کاروتن و کاهش خطر مرگ بودند. در ادامه این آزمایش مشخص شد که هر چقدر میزان آلفا کاروتن در خون افراد بیشتر باشد به همان میزان خطر مرگ کاهش می یابد به گونه ای که خطر ابتلا به سرطان و بیماریهای قلبی عروقی به طور محسوسی در افرادی که از میزان بیشتری آلفا کاروتن در خون خود برخوردار بودند کاهش می یافت.
    هر چند آلفا کاروتن از لحاظ شیمیایی ساختاری شبیه به بتا کاروتن دارد اما دارای قدرت بیشتری در محدود کردن رشد سلولهای سرطانی در مغز، کبد و پوست می باشد.
    كاروتنوئيدها در بدن انسان از طریق سبزیجات و میوه ها و یا از طریق مکملهای آنتی اکسیدانی تامین می شوند. این تحقیق بار دیگر بر لزوم داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف انواع متنوعی از میوه ها و سبزی تاکید دارد.

    منبع: ScienceDaily Nov. 23, 2010

    #96748
    madjd
    مدیرکل

    ممنون
    باز میوه و سبزیجات

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.