آشنایی با نوشیدنی‌های گرم برای روزهای سرد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75094
    e.amini
    مشارکت کننده

    چای انار و لیمو

    برای تهیه این نوشیدنی کافی است، 7 فنجان آب را با 1 فنجان شکر، کمی زنجبیل تازه، 3 عدد میخک و یک عدد چوب دارچین مخلوط کنید و بگذارید تا آب جوش بیاید سپس یک دقیقه اجازه دهید تا تمامی مواد با هم جوش بخورند.

    سپس به تعداد افراد، از چای کیسه‌ای استفاده کنید و آن‌ها را در این مخلوط قرار دهید. در مرحله پایانی، به این مخلوط یک فنجان آب انار و یک چهارم فنجان آب‌لیموی ترش اضافه کنید و بعد از 10 دقیقه آن را صاف و در فنجان‌های مورد نظر بریزید. روی هر فنجان چای نیز یک حلقه نازک لیموترش تازه قرار دهید و آن را گرم سرو کنید.

    چای رازیانه و میخک

    ابتدا به اندازه 4 فنجان آب جوش بیاورید و به آن کمی چای سیاه، هل، رازیانه و میخک اضافه کنید. بعد از گذشت 5 دقیقه آن را صاف و با عسل شیرین کنید، البته مقدار عسل با توجه به ذائقه‌تان می‌تواند کم یا زیاد شود. بعد از چند دقیقه، چای شما آماده سرو شدن خواهد بود.

    چای دارچین و عسل

    ابتدا در یک ماگ، یک تا 2 قاشق غذاخوری عسل را با 3 تا 4 قاشق چای‌خوری لیموترش مخلوط کنید و به آن 3 عدد هل، 3 عدد میخک و یک قاشق چای‌خوری زنجبیل اضافه کنید. در آخر به این مخلوط آب جوش بیفزایید و بگذارید تا چند دقیقه مواد با هم بمانند. سپس برای هم زدن از یک چوب دارچین استفاده کنید تا چای حاصل، طعم دارچین به خود بگیرد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.