آشنایی با خواص تخم برخی از پرندگان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70302
    mosavi
    مشارکت کننده

    ● تخم غاز منبع کلسیم است
    درباره تخم این پرنده باید گفت که یک عدد تخم غاز حدود ۲۶۶ کیلوکالری انرژی دارد که ۱۷۲ کیلوکالری آن مربوط به چربی موجود در آن است. همچنین یک عدد تخم غاز حاوی ۹/۱ گرم کربوهیدرات است که مقدار آن بسیار جزیی است. تخم غاز منبع خوبی از ویتامین B۱۲، ویتامین B۶، روی، ویتامین E و ویتامین A، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، مس و منگنز است بنابراین بد نیست برای تنوع و تأمین مواد مغذی یاد شده هر چند وقت یکبار اگر تخم این پرنده در دسترس تان بود آن را خریداری کرده و در غذاهایی مانند انواع کوکو استفاده کنید.
    ● تخم بوقلمون دشمن پیری است
    از ویژگی های منحصر به فرد تخم بوقلمون، آهن بسیار بالای آن است. هر یک عدد آن ۱۱۱ میلی گرم آهن دارد که آهن آن بسیار قابل جذب است. میزان منیزیم تخم بوقلمون از تمام انواع تخم پرندگان بیشتر است. ویتامین E منحصر به فرد در تخم بوقلمون سبب شده به این ماده غذایی لقب ضدپیری بدهند همین جا لازم است اضافه کنیم که در تخم مرغ در مقایسه با تخم بوقلمون ویتامین E بالایی دیده نمی شود. نکته مهم این است که برخلاف تخم مرغ چربی موجود در این ماده غذایی از نوع غیراشباع بوده و کلسترول آن بسیار کمتر از تخم مرغ است
    ● تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ ۶ برابر ویتامین A ، هفت برابر آهن و ۵ برابر فسفر دارد. تخم این پرنده به دلیل دارا بودن مواد مغذی فراوان در درمان کم خونی، سل، کاهش استرس، و همچنین بعد از اعمال جراحی به خصوص پس از زایمان، بسیار مفید است. جالب است بدانید به دلیل اینکه بعد از اعمال جراحی فعالیت های ترمیمی افزایش می یابد، مصرف این ماده غذایی توصیه می شود زیرا انرژی از دست رفته به بیمار بازمی گردد.
    براساس برخی از مطالعات، مصرف این ماده غذایی سبب افزایش شیر مادر هم خواهد شد. از طرفی مصرف تخم بلدرچین در رژیم های بدنسازی و ورزشکاران بسیار سودمند است چراکه به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B، سبب افزایش انرژی در بدن می شود. در ضمن، میزان کلسترول زرده تخم بلدرچین بسیار پایین تر از تخم مرغ است. در تخم بلدرچین ماده شبه کورتن و ضدالتهابی نیز وجود دارد که به درمان آسم و بیماری های التهابی نظیر آرتریت روماتویید کمک می کند. پس هر از چند گاهی این ماده غذایی ارزشمند را در برنامه غذایی اعضای خانواده تان بگنجانید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.