آب گوجه فرنگی و درمان پوکی استخوان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #84234
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    گوجه فرنگی دارای آنتی‌اكسیدان زیاد است كه با انواع سرطان‌ها مقابله می‌كند. محققان معتقدند نوشیدن 2 لیوان آب گوجه فرنگی در روز، استخوان ‌ها را تقویت نموده و از پوکی استخوان پیشگیری می کند. آب گوجه فرنگی برای حفظ تراکم و سلامت بافت استخوان فواید قابل ملاحظه ای دارد. كرومیم نوعی ماده‌ی معدنی در گوجه فرنگی میزان قند خون را كنترل می‌كند و مصرف آن برای بیماران دیابتی مفید است. باماده‌ی سرطان‌زا كه براثر استعمال دخانیات ایجاد می‌شود، مقابله می‌كند.
    ویتامین A موجود در آن قدرت بینایی را تقویت می‌كند و مانع شب كوری می‌شود. ویتامین B و پتاسیم موجود در گوجه فرنگی كاهش دهنده‌ی فشار خون و كلسترول است و در نتیجه مانع حمله‌ی قلبی، گرمازدگی و دیگر ناراحتی‌های خطرناك قلبی، عروقی می‌شود. ویتامین A گوجه فرنگی علاوه بر تقویت و درخشندگی مو برای استخوان، پوست و دندان نیز مفید است. مصرف آن خطر بروز سرطان پروستات و معده را كاهش می‌دهد. از پوست در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش محافظت می‌كند. ماده‌ی غذایی چربی سوز به حساب می‌آید. لیكوپن نوعی آنتی‌اكسیدان طبیعی موجود در آن از رشد سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌كند.
    گوجه فرنگی پخته شده نسبت به گوجه فرنگی خام دارای لیكوپن بیشتری است. كلسیم و ویتامین K ، استخوان‌ها را تقویت و بازسازی می‌كند. ازبروز عفونت مجرای ادراری پیشگیری می‌كند. مانع از بروز یبوست و اسهال می‌شود و سموم را از بدن دفع می‌كند. مصرف منظم گوجه فرنگی سنگ صفرا را ازبین می‌برد. حذف گوجه فرنگی از رژیم غذایی موجب افزایش ماده ای به نام N- تلوپپتید در خون می شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.