کیوی بخورید، سرما نخورید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69271
    mosavi
    مشارکت کننده

    با سرد شدن هوا، بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌هایی که منبع غنی ویتامین C هستند در دسترس ما قرار می‌گیرند، از انواع مرکبات گرفته تا کلم‌های مختلف و حتی کیوی.

    کیوی یکی از منابع غنی ویتامین C است و می‌دانیدکه خوردن مواد غذایی غنی از این ویتامین، ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد.بررسی ها نشان داده‌است که هر عدد کیوی متوسط ،۵۷ میلی‌گرم ویتامین C دارد. به این علت متخصصان تغذیه،این میوه را منبع عالی این ویتامین معرفی می‌کنند.
    ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان های قوی است.بررسی‌ها نشان داده است، افرادی که در برنامه غذایی روزانه خود از انواع آنتی اکسیدان‌ها استفاده می‌کنند، کمتر به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته قلبی و انواع سرطان‌ها دچار می شوند و دستگاه ایمنی بدنشان هنگام مقابله با استرس‌، قوی‌تر عمل خواهد کرد.
    هر چه کیوی‌ رسیده‌تر باشد،آنتی اکسیدان بیشتری خواهد داشت و مغذی‌تر خواهد بود.
    علاوه بر ویتامین C،کیوی منبع مناسب فیبر غذایی نیز است، طوری که در هر یک عدد آن،۲/۵ گرم فیبر وجود دارد. بررسی‌ها نشان داده‌است، رژیم‌هایی که فیبر غذایی زیادی دارند، نمی‌گذارند سطح کلسترول خون به حد غیرمجاز و بیمارگونه برسد و به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی و حملات قلبی کم می‌شود.
    فیبرها سطح قند خون را نیز در حد طبیعی تنظیم می‌کنند.
    همچنین به علت متصل شدن فیبرها به ترکیبات سمی در روده بزرگ و دفع سریع‌تر آنها، احتمال بروز سرطان روده به حداقل می ‌رسد.
    دریافت این ماده مغذی همچنین در کاهش علائم بیماری آسم بسیار موثر است.
    اما نباید حداقل ۲ تا ۳ ساعت قبل و بعد از مصرف لبنیات و سایر منابع غذایی کلسیم و حتی قرص‌های کلسیم، کیوی خورد، زیرا هم کلسیم جذب نمی‌شود و هم در افراد مستعد، احتمال تشکیل سنگ افزایش می یابد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.