کلسیم و لاغری

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75399
    s.samadi
    مشارکت کننده

    مطالعه ای که در تحقیقات چاقی منتشر شد، پیشنهاد می‌کند که فواید کاهش وزن با کلسیم در مورد بزرگسالان هم صدق می‌کند. اگر قصد کاهش وزن را دارید، خصوصا اگر در اواسط کار هستید، خوردن بیشتر غذاهای غنی از کلسیم، خصوصا غذاهای لبنی کم چربی مانند شیر گاو و ماست میتواند کمک زیادی به شما بکند.
    در این مطالعه، 41فرد چاق، که 32 نفر از آنها مطالعه را کامل کردند، به سه گروه تقسیم شدند و رژیم را ادامه دادند به طوری که تا 24 هفته، هفته ای یک پوند وزن کم می‌کردند. تمام رژیمها از یک میزان کالری برخوردار بودند و هر نفر 500کالری دریافت میکرد.
    گروه اول، روزانه حدوداً به میزان 430 میلی گرم کلسیم دریافت می‌کردند. گروه دوم، همان رژیم را داشتند همراه با کلسیم کافی که مصرف روزانه خودشان را تا 1200میلی گرم رساندند و گروه سوم، روزانه حدود 1100میلی گرم غذاهای لبنی کافی مصرف میکردند. نتیجه مطالعه این شد که گروهی که کلسیم کمتری مصرف میکردند 15پوند کاهش وزن داشتند، گروهی که بالاترین مصرف را داشت، 19پوند و گروهی که فراورده های لبنی زیادی مصرف میکرد، 24پوند کاهش وزن داشت. به علاوه، گروهی که کلسیم کمتری مصرف می‌کردند به طور میانگین 19% چربی خود را کم کردند. گروه مصرف کننده کلسیم بیشتر، 50% وگروهی که کلسیم خود را از غذاهای لبنی دریافت میکردند 66% چربی خود را کم کردند.

    #99129
    madjd
    مدیرکل

    در ضمن تحقیقات نشان می دهد افرادی که بدنشان چربی انباشته بیشتری دارد، به اندازه کافی کلسیم دریافت نمی‌کنند. همچنین بنا به نتایج این تحقیق، این دسته از افراد، شرایط سخت تری در کنترل اشتهایشان دارند.

    #99170
    s.samadi
    مشارکت کننده

    ممنون از نکته تکمیلی تون

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.