چندین اشتباه رایج در دوران بارداری

در حال نمایش 10 نوشته (از کل 10)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #113575
    Avatarvida samiee
    مدیر

    اشتباه اول: در این دوران نباید از واکسن آنفلوانزا استفاده کرد
    در واقع واکسن آنفلوانزا می‌تواند یک نجات دهنده زندگی برای مادر و کودکش باشد. بارداری سیستم ایمنی، قلب و سیستم‌های تنفسی مادر را تغییر می‌دهد و او را مستعد ابتلا به آنفلوانزای شدید می‌کند. زنانی که باردار هستند و مبتلا به آنفلوانزا می‌شوند، قادر به تحمل آن نبوده و خطر بسیار بالاتری از به شدت بیمار شدن و ریسک بالاتری از مرگ ناشی از آنفلوانزا در مقایسه با جمعیت کلی دارند.

    واکسن آنفلوانزا (حاوی ویروس کشته شده) را تزریق کرده ولی از واکسن اسپری بینی (حاوی ویروس زنده ضعیف شده) استفاده نکنید. چنانچه نگران نگهدارنده‌ها هستید نوع بدون تیمروسال (نوعی نگهدارنده بر پایه جیوه) را درخواست کنید.

    اشتباه دوم: شما باید به اندازه دو نفر غذا بخورید!
    بله شما برای دو نفر غذا می‌خورید اما این به معنای دو سروینگ به اندازه سایز بزرگسالان نیست. با توجه به انجمن متخصصین بیماری‌های زنان و زایمان(ACOG)، زنان با وزن نرمال قبل از بارداری، تنها به 300 کالری مازاد در روز جهت رشد جنین خود نیاز دارند. این میزان کالری به عنوان نمونه با یک لیوان شیر کم چرب و نصف عدد ساندویچ فراهم می‌شود. زنی با وزن نرمال باید 12 تا 14 کیلوگرم در طول بارداری اضافه کند و البته در صورت وجود اضافه وزن، این میزان وزن افزوده کمتر خواهد بود.

    کاهش وزن افزوده ناشی از بارداری پس از تولد مشکل است و با هر یک از بارداری‌های بعدی، خانم باردار سنگین‌تر نیز خواهد شد. همچنین زنانی که بیش از 25کیلوگرم در زمان بارداری اضافه می‌کنند، ریسک بالاتری از نیاز به سزارین داشته و یا زایمان طبیعی سختی خواهند داشت و نوزادانی که در هنگام تولد وزن بالایی دارند با احتمال بیشتری با چاقی در زمان بزرگسالی روبه رو هستند.

    اشتباه سوم: از رنگ کردن مو اجتناب کنید

    مواد شیمیایی حاصل از رنگ موی دائم در مقادیر بسیار کمی از پوست عبور می‌کند و این مقادیر حداقل بوده لذا مضر تلقی نمی‌شوند. درواقع هیچ ریسک جنینی از سوی رنگ مو وجود ندارد، ولی بوهای قوی حاصل از محصولات درمانی مو منجر به احساس تهوع در برخی زنان باردار می‌شود.

    بنابراین از آنها در فضایی با تهویه مناسب استفاده شود. چنانچه واقعاً نگران هستید، درمان‌های مو را در طی سه ماه اول نداشته باشید همچنین از رنگ‌های حاوی آمونیاک اجتناب کنید چراکه بوی بسیار قوی دارند. مو در طول بارداری تغییرات زیادی می‌کند. محصولاتی که قبل از بارداری خیلی خوب عمل می‌کردند، ممکن است در طی بارداری همان نتایج قبلی را ندهند.

    اشتباه چهارم: کافئین کاملاً ممنوع است

    آیا علاقه زیادی به قهوه صبح دارید؟ بسیاری از زنان باردار به قهوه علاقه زیادی دارند، اما غالباً به آنها چنین تذکر داده شده است که باید کافئین را ترک کنند چراکه باعث سقط جنین، نوزاد نارس، یا نوزاد با وزن کم هنگام تولد می‌شود. اما شواهد ضد کافئین قوی و کافی نیستند.

    چنانچه یک خانم باردار روزانه کمتر از 200 میلی گرم کافئین دریافت کند – این مقدار حدود یک لیوان قهوه می‌شود- شواهد روشنی از رویارویی وی با ریسک افزایش یافته سقط جنین یا وزن کم هنگام تولد نوزاد وجود ندارد. از قهوه خود لذت ببرید اما میزان پیشنهاد شده روزانه را رعایت کنید.

    اشتباه پنجم: پرواز می‌تواند ریسک عوارض بارداری را افزایش دهد

    اسکن کننده‌های بدن خطرناک نبوده و درواقع مقادیر ناچیزی از تشعشعات ساطع می‌شود که منجر به هیچ نوع اثرات جنینی نخواهد شد. از آنجاییکه جایگزین کاملاً بی‌خطر نیز وجود دارد توصیه می‌شود که خانم‌های باردار پروازهای خود را کم کنند و از روش‌های دیگری برای سفر استفاده کنند؛ اما در عین حال چنانچه پرواز را انتخاب می‌کنند اطمینان داشته باشند که عبور از اسکنرهای بدن بی‌خطر است.

    چنانچه قصد پرواز در سه ماهه آخر بارداری‌تان دارید، با شرکت هواپیمایی‌تان در رابطه با هرنوع محدودیت خود صحبت کنید. برخی از زنان باردار هرگز نباید بدون تایید پزشک شان پرواز کنند؛ به عنوان نمونه زنان مبتلا به برخی مشکلات تنفسی و یا بیماری‌های قلبی در ارتفاعات بیشتر از 30000 دچار مشکل می‌شوند. این دسته از زنان باید پیش از اقدام به پرواز با پزشک خود مشورت کنند. اما پرواز برای زنان سالم و نرمال کاملا بی خطر خواهد بود.

    اشتباه ششم: از مصرف ماهی اجتناب کنید

    دریافت دو سروینگ از ماهی در هفته برای سلامت مادر و جنین ضروری است. به ویژه ماهی آب‌های سرد حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا3 است که به تکامل مغزی و بینایی کودک کمک می‌کند. کافی است از مصرف ماهی حاوی مقادیر بالای جیوه اجتناب کنید از جمله اره ماهی، ماهی خالمخالی و کوسه ماهی. شایان ذکر است که ماهی سالمون، تون و میگو بهترین انتخاب‌ها هستند. ماهی خام نیز می‌تواند حاوی مقادیر بالایی از باکتری‌ها و انگل‌ها باشد.

    نکته:
    چنانچه مادر مبتلا به تبخال تناسلی، زگیل تناسلی، HIV و یا بیماری کلامیدیا باشد، احتمال انتقال بیماری به جنین نیز وجود دارد. با پزشک خود مشورت کنید تا از بی‌خطر بودن بارداری‌تان مطمئن شوید. چنانچه هر نوع احتمالی از سقط جنین، زایمان زودرس و یا خونریزی‌های پیش‌بینی نشده حین بارداری وجود داشته باشد، پزشک توصیه به عدم مقاربت جنسی خواهد داشت

    زبدگی آنلاین

    لطفا نظر خود را در باره این مقاله بنویسید

    #114203
    Avatarnashenas
    مشارکت کننده

    دکتر فرشچی هم در تلوزیون که آمده بودند گفتن این یک اشتباه و باور غلط است که باید به جای دو نفر غذا بخوریم

    #114204
    Avatarnashenas
    مشارکت کننده

    یه عمر چه حرفایی رو باور کردیم. بیچاره به خانمهای باردار به زور میگفتن باید بخوری به جای دو نفر. خخخخخخ

    #114205
    Avatarkarimi
    مشارکت کننده

    واقعا. کلا علم امروز همه باورهای قدیمی رو تکذیب کرد.

    #114206
    Avatarsoheila.d
    مشارکت کننده

    برای همین کارهای اشتباه بود که اینقدر حالشون بد میشد. من یادمه همیشه خانمهایی که باردار بودن حالشون به شدت بد بود. چون نمیدونستن چی بخورن چی نخورن

    #114217
    Avatarvida samiee
    مدیر

    رژیم بارداری خیلی میتونه کمک حال خانمها باشه

    #114221
    Avatarheidary
    مشارکت کننده

    چرا خوردن ماهی در دوران بارداری را نباید به طور کامل قطع کرد؟
    خوردن ماهی در دوران بارداری یک انتخاب غذایی بسیار مغذی است خصوصا در دوران بارداری، اکثر کارشناسان موافقند که مزایای خوردن ماهی معمولا بیشتر از خطرات آن است.
    مقدار کمی از جیوه اصلا مضر و خطرناک نیست، چارلز سانتر استاد سم شناسی تغذیه و کارشناس آلاینده های موجود در ماهی، اشاره می کند که اگر زن باردار به منظور جلوگیری از مواجهه با جیوه مصرف ماهی را قطع کند، نوزاد او ممکن است که مواد مغذی سالمی که ماهی دارد را از دست بدهد.

    تکامل مغز و بینایی کودک شما، اکثرا مربوط به اسیدهای چرب سالم موجود در ماهی است، پس خوردن ماهی در دوران بارداری لازم است. در یک مطالعه بزرگ و طولانی مدت در دانمارک، نشان میدهد،کودکانی که مادرانشان مقدار ماهی بیشتری در طول دوران بارداری خورده اند (به طور متوسط 396 گرم در هفته)، نسبت به آنهایی که مادرانشان مقدار ماهی کمتری مصرف کرده بودند، در 6 ماهگی و 18 ماهگی از نظر مهارت های شناختی و حرکتی وضعیت بهتری داشتند و آنهایی که مادرانشان ماهی کمتری مصرف کرده بودند، کمترین نمرات رشد را کسب کردند. برخی مطالعات نیز نشان داده اند که خوردن ماهی در دوران بارداری ممکن است از زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد جلوگیری کند.

    #114414
    Avatarx
    مشارکت کننده

    رژیم گرفتن در بارداری خوبه یا خطر داره؟

    #115092
    Avatarvida samiee
    مدیر

    رژیم گرفتن خودسرانه صد در صد عوارض داره و برای جنین خوب نیست اما تحت نظر پزشک اگر باشه خیلی هم خوبه و حتی بهتره که همه خانومهای باردار برای رژیم بارداری به پزشک مربوطه مراجعه کنند

    #115094
    Avatarnashenas
    مشارکت کننده

    من شنیدم برنامه غذایی هایی که دکتر فرشچی برای بارداری میدن خیلی خوبه……….. حالشون رو بهتر میکنه. ولی هنوز خودم تجربه ندارم خخخ

در حال نمایش 10 نوشته (از کل 10)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.
فهرست