ویتامین D و فعال شدن مغز مردان سالخورده

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70222
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    براساس يک تحقيق در انگليس افزايش ويتامين D با فعاليت بيشتر مغز مردان سالخورده ارتباط دارد

    اين تحقيق که در ژورنال Neurol Neurosurg Psychiatry به چاپ رسیده، حاکي از آن است که ارتباط بين میزان ويتامين D و پردازش سريعتر اطلاعات در مردان بالاي ۶۰ سال وجود دارد. اگرچه دلايل اين مساله بخوبی روشن نيست.
    در اين پژوهش،عملکرد شناختي بيش از سه هزار مرد ۴۰ تا ۷۹ ساله مورد بررسي قرار گرفت.
    نتایج نشان داد،مرداني که بيشتر از ويتامين D استفاده کرده بودند،در يک آزمايش ساده و حساس که ميزان توجه فرد و سرعت پردازش اطلاعات وي را ارزيابي مي کند tعملکرد به مراتب بهتري داشتند.
    این مطالعه ارتباط مهم و مستقل بين کاهش سرعت پردازش اطلاعات و کمبود ميزان ويتامين D را نشان داده است.

    J Neurol Neurosurg Psychiatry. Published online May 21, 2009

    #97298
    nikbakht
    مشارکت کننده

    به نظر شما آیا رژیم غذایی مکفی و برخورداری از نور آفتاب برای سالمندان جهت دریافت کافی ویتامین دی کفایت می کند و یا مصرف مکمل های ویتامینی هم براشون لازم هست؟

    #97301
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    به نظر من با توجه به اینکه منابع غذایی ویتامین D خیلی کم هستند و نور آفتاب هم برای اینکه به تولید ویتامین D در پوست منجر بشه احتیاج به شرایط جوی و حتی درجه تابش خاصی داره (که من شنیدم در موقعیت جغرافیایی ما به خصوص در تهران اصلا قرار گیری در آفتاب کمکی نمی کنه) بنابراین بهترین راه دریافت مکمل است.
    در یک طرح تحقیقاتی که در همین تهران انجام شده بود تقریبا تمام بچه ها و افراد جوان که در این پروژه بودن همه کمبود ویتامین D داشتن ، چه برسه به افراد سالمند ک همان تحرک و در معرض آفتاب بودن رو هم ندارن.

    #97303
    nikbakht
    مشارکت کننده

    ممنون از پاسخ مفیدتون. اگه می شه یک توضیحی در مورد شرایط جوی و درجه تابش آفتاب برای جذب ویتامین دی هم بگید و اینکه چرا آفتاب تهران بدین منظور مناسب نیست؟

    #97306
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    خواهش می کنم،تغییرات شدت نور خورشید که با توجه به فصل، ساعات مختلف روز و عرض جغرافیایی رخ می دهد بر روی تولید ویتامین D اثر می‌گذارد. مثلا کسانی‌که در عرض‌های جغرافیایی بالاتر از ۴۰ درجه نسبت به خط استوا زندگی می‌کنند به ‌میزان کافی نور خورشید را دریافت نمی‌کنند، در نتیجه تولید ویتامین D در بدن آن‌ها از این طریق به کمتر از نصف کاهش می‌یابد. آلودگی هوا نیز یک عامل جلوگیری کننده از تاثیر مثبت نور خورشید بر پوست است.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.