ميوه اي که معجزه ميکند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72351
    amini
    مشارکت کننده

    ميوه اي که معجزه ميکند

    کيوي يکي از ميوه‌هاي مناطق حاره بوده و داراي طعم و مزه‌ فوق‌العاده‌اي مي‌باشد اما اکثر مردم از اين ميوه خارق‌العاده بي‌بهره‌اند زيرا اين ميوه فقط در چند کشور به عمل مي‌آيد.

    فوايد ميوه کيوي:

    کيوي در ابتدا در کشور چين به عمل آمده و در آن کشور به نام ديگري آن را مي‌شناخته‌اند، زماني که کشاورزان نيوزيلند شروع به کشت اين ميوه و در نهايت صادر کردن آن به ساير کشورها نمودند اين ميوه به «کيوي» معروف شد. از اين ميوه به عنوان ميوه ملي چين نيز ياد مي‌کنند. گوشت ميوه کيوي سبز کمرنگ بوده و داراي دانه‌هاي سياهرنگ مي‌باشد و از عطر و طعم خاص و فوق‌العاده‌اي برخوردار است. اين ميوه کوچک و قهوه‌اي رنگ يکي از غني‌ترين منابع برخي مواد مغذي مورد نياز بدن مي‌باشد. کيوي سرشار از آنتي‌اکسيدان بوده و ميزان ويتامين C موجود در کيوي از پرتقال بيشتر است. اين ميوه همچنين منبع خوبي از پتاسيم، فيبر و ميزان قابل توجهي از ويتامين‌هاي A و E مي‌باشد.

    جلوگيري از بيماريهاي تنفسي:

    از بروز آسم و ساير بيماريهاي تنفسي جلوگيري مي‌کند. تحقيقات انجام‌شده در ايتاليا که بر روي 18000 نفر از کودکان 6 تا 8 سال انجام شد، حاکي از آن است که کيوي داراي اثرات درماني بر روي بيماري‌هاي تنفسي مي‌باشد. در اين تحقيق ثابت شد کودکاني که در هفته 5 تا 7 واحد ميوه کيوي و مرکبات مصرف مي‌کردند 44 درصد کمتر از ساير کودکان (که يکبار در هفته کيوي مصرف مي‌کردند) دچار خس‌خس سينه مي‌شدند.
    سرفه‌هاي شبانه 27 درصد، تنگي نفس 32 درصد، آبريزش بيني 28 درصد، خس خس شديد 41 درصد و سرفه‌هاي مزمن تا 25 درصد کاهش يافته بود و همه اين موارد در اثر مصرف زياد مرکبات و کيوي که از ويتامين C بالايي برخوردارند، مي‌باشد.

    خواص پوست و دانه کيوي:

    علاوه بر اينکه گوشت ميوه کيوي داراي فوايد زيادي مي‌باشد، پوست و دانه‌هاي آن نيز فوايد چشمگير تغذيه‌اي دارند. روغن دانه کيوي حاوي مقادير زيادي آلفالينولنيک اسيد مي‌باشد که يک اسيد چرب امگا – 3 است. اين اسيدهاي چرب نمي‌توانند در بدن ساخته شوند، لذا بايد از طريق رژيم غذايي وارد بدن شوند. تحقيقات حاکي از آن است که اسيدآلفالينولنيک مي‌تواند در کاهش ابتلا به بيماري هاي قلبي- عروقي مؤثر باشد. پوست ميوه کيوي قابل خوردن مي‌باشد و حاوي فيبر قابل ملاحظه‌اي است. از آنجايي که مقادير زيادي از ويتامين‌ در زير پوست ميوه‌ها از جمله کيوي وجود دارد، لذا خوردن کيوي با پوست، در مقايسه با زماني که پوست آن را مي‌گيريم ميزان ويتامين C وارد شده به بدن را افزايش مي‌دهد.

    سلامت دستگاه گوارش:

    کيوي منبع غني از فيبر مي‌باشد و مي‌تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و همچنين در دفع مواد سمي از روده موثر است، در نتيجه از سرطان روده جلوگيري مي‌کند. فيبر موجود در کيوي از بروز يبوست جلوگيري مي‌کند و در پيشگيري از ساير مشکلات معده و روده مؤثر است.

    سلامـت قلـب و عروق:

    خوردن ميوه کيوي هر روز صبح به مثابه آسپرين عمل کرده و در سلامت قلب موثر مي‌باشد، زيرا از لخته شدن خون جلوگيري مي‌‌کند. طبق تحقيقات انجام‌شده افرادي که روزانه به مدت 28 روز، 2 تا 3 عدد کيوي مي‌خوردند از تشکيل لخته در خون آنها به ميزان 18 درصد کاسته شده بود و همچنين تري‌گليسيريد خون آنها تا 15 درصد کاهش يافته بود؛ اين امر به نوبه خود سبب کاهش رسوب و تشکيل پلاک در ديواره رگ‌ها شده و در نتيجه، در برابر بيماري‌هاي قلبي- عروقي بدن را مصون نگه مي‌دارد.

    نکات مهم:

    کيوي از جمله ميوه‌هايي است که حاوي اگزالات مي‌باشد. زياد شدن اين ماده در بدن مي‌تواند سبب بروز مشکلاتي گردد، لذا افرادي که داراي مشکلات معده و يا مشکلات کيسه صفرا مي‌باشند، بهتر است در خوردن کيوي احتياط نمايند. همچنين افرادي که نسبت به آناناس و خربزه حساسيت دارند بايد از خوردن کيوي نيز اجتناب نمايند، زيرا ممکن است نسبت به کيوي هم حساسيت داشته باشند.
    فوايد تغذيه‌اي بي‌شمار کيوي را نبايد ناديده گرفت. خوردن کيوي يکي از راه‌هاي کمک به حفظ پيشرفت سلامت بدن مي‌باشد!

    سلامت پوست :

    کيوي سرشار از ويتامين E است. اين ويتامين نوعي آنتي‌اکسيدان بوده که مي‌تواند از تخريب سلول‌هاي پوستي جلوگيري کرده و در نتيجه بر سلامت و بهداشت پوست اثرات مثبت دارد.

    سلامت سيستم ايمني:

    کيوي به علت داشتن ويتامين C به ميزان زياد و همچنين ترکيبات آنتي‌اکسيداني فراوان در تقويت سيستم ايمني بدن موثر است.

    کيوي و فشار خون:

    کيوي منبع غني از يک الکتروليت‌هاي مهم به نام پتاسيم مي‌باشد. پتاسيم با تنظيم کردن مايعات و الکتروليت‌ بدن نقش مهمي درسلامت و فعاليت سلول‌هاي بدن ايفا مي‌کند و با تأثير بر سديم اضافي موجود در بدن، به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک موثري مي‌نمايد.

    مبارزه با ناتواني جنسي در مردان:

    کيوي حاوي آمينواسيدي به نام «آرژينين» بوده که مي‌تواند در درمان ناتواني جنسي مردان موثر باشد.

    اثرات آن بر سلامت جنين:

    کيوي حاوي ماده ارزشمندي به نام «فولات» مي‌باشد که وجود آن براي زنان به‌ويژه در دوران قبل از بارداري و در دوره بارداري ضروري است. اين ماده به رشد سلول‌هاي خون جنين کمک مي‌‌کند.

    کيوي و سلامت چشم:

    کيوي منبع غني از لوتئين و زآگزانتين مي‌باشد. اين ترکيبات بطور طبيعي در چشم انسان وجود دارند. لوتئين از بروز برخي بيماري‌هاي چشمي از قبيل آب مرواريد و آب سياه پيشگيري مي‌کند. زآگزانتين نيز همراه با لوتئين عمل کرده و در سلامت و بهداشت چشم مؤثر مي‌باشد. طي تحقيقات انجام شده، خوردن 3 عدد يا بيشتر ميوه کيوي در روز مي‌تواند خطر ابتلا به پيرچشمي را که اکثراً در افراد ميانسال اتفاق مي‌افتد، کاهش دهد.

    کيوي و سرطان:
    ميوه کيوي حاوي «فلاوونوئيد» و «کاروتنوئيدها» مي‌باشد که داراي اثرات آنتي‌اکسيدان هستند. اين «فيتونوترينت‌‌ها» از DNA بدن محافظت کرده و در نتيجه با جلوگيري از آسيب ديدن DNA مي‌توانند از رشد سلول‌هاي سرطاني جلوگيري نمايند.
    کلینیک رژیم درمانی نوین- دکتر فرشچی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.