معرفی عصاره مالت جو

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70100
    nikbakht
    مشارکت کننده

    [size=medium][/size]عصاره مالت جو به دو شکل پودري و مايع وجود دارد و بدون نسخه پزشک هم فروخته مي شود. و باید آن را طبق تجویز پزشک مصرف نمود.
    اين عصاره از جوانه هاي جو بدست مي آيد که داراي مقدار زيادي فيبر محلول است و باعث افزايش حجم مدفوع مي شود. باکتري هاي مفيدي که در روده بزرگ انسان زندگي مي کنند، اين فيبر را به عنوان غذا مصرف مي کنند و باعث توليد گاز و گاهي نفخ مي شوند.

    از فواید و کابردهای عصاره مالت جو عبارتند از:
    عصاره مالت جو باعث افزايش حجم مدفوع و تنظيم عملکرد روده مي شود. همچنين باعث حرکت روده به مدت 12 تا 72 ساعت مي گردد. افرادي که دچار يبوست هستند ، مي توانند بجاي مصرف گهگاه داروهاي مسهل قوي، بطور منظم و هميشگي قرص مالت جو را مصرف کنند.

    عصاره مالت جو در بهبود يبوست هاي مزمن، سندرم روده تحريک پذير (IBS)، التهاب روده، فتق معده و ديابت مي تواند موثر باشد.

    همچنين مصرف کافي فيبر محلول باعث کاهش 10 تا 15 درصد کلسترول در افراد ي که داراي کلسترول بالا هستند، مي شود.

    #97076
    mosavi
    مشارکت کننده

    ضمن تشکر از مطلبتون، من شنیدم عصاره مالت جو در افزایش میزان شیر در زنان شیرده بسیار موثر می باشد، فکر می کنم این امر بدلیل ویتامین های گروه B موجود در عصاره مالت جو باشه؟

    #97081
    madjd
    مدیرکل

    خیلی جالبه هم در درمان یبوست موثره و هم IBS

    #97170
    nikbakht
    مشارکت کننده

    مالت جو: جو را مانند دیگر غلات خیس کرده و در حرارت معتدل نگهداری می ‏کنند تا جوانه بزند. هنگامی که جوانه به حد معینی می ‏رسد به آن “مالت” می‏ گویند، که دارای ویتامین فراوان است. از پختن طولانی مدت جوانه جو له شده ، سمنو حاصل می ‏شود.

    عصاره مالت جو: از جوشاندن مالت جو در آب و غلیظ کردن مایع حاصل در خلاء، عصاره مالت جو به دست می‏آید که دارای 60 درصد مالتوز، 10 درصد ساکاروز، 20 درصد دکسترین و مقداری مواد مغذی و ویتامین‏های B1 و B2 است.

    از آنجا که عصاره مالت جو طبق توضیحات مذکور از جوانه های جو منشا می گیرد. من هم فکر می کنم خاصیت افزایش شیر این عصاره نیز (مشابه جو) به ویتامین های گروه ب و دیگر ریز مغذی های موجود در آن باز می گردد.

    #97181
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    خیلی ممنون از مطلب جالبتون
    کسی میدونه که این مالت جو یا عصاره مالت چه منابعی داره؟

    #97213
    nikbakht
    مشارکت کننده

    دلستر یا ماءالشعیر یکی از نوشیدنی های رایج است که از جوانه ی جو به دست می آید و در رفع تشنگی مؤثر است. در ضمن عصاره مالت جو به دو شکل پودری و مایع وجود دارد و بدون نسخه پزشک هم فروخته می شود

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.