قارچ های خوردنی

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79892
    v.fatoorechi
    مشارکت کننده

    – قارچ‌ ها 2 تا 3 درصد چربی مفید دارند که البته در مویرگ ‌ها رسوب نمی ‌کند و حتی برای دفع مواد زاید از روده‌ ها نیز مفید و از این رو برای افراد مبتلا به یبوست و بواسیر نافع است.
    – لیسیتین موجود در قارچ میزان کلسترول خون را در سطح پایین نگه می ‌دارد و به دلیل آن که در هر 100 گرم آن تنها 27 کالری انرژی نهفته است، آن را به عنوان یک غذای رژیمی مورد توجه قرار داده‌ اند.
    – قارچ 70 تا 90 درصد ویژگی هضم شدن دارد و سرشار از ویتامین‌ های گروه B و C است، لذا برای کسب انرژی و رفع خستگی و بی‌ حوصلگی مفید است.
    – مصرف قارچ را به دلیل پتاسیم فراوان به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می ‌کنیم.قارچ به علت داشتن کروم در کنترل بیماری دیابت موثر است.همچنین سرشار از آهن، کلسیم، مس و منگنز بوده و کلاهک آن غنی از فسفر است و می‌ تواند نیاز بدن را تامین کند. همین‌ طور قارچ سرشار از ویتامین D است که می ‌تواند خصوصاً برای سالمندان و افرادی که در سنین یائسگی هستند، باعث تقویت استخوان‌ ها و جلوگیری از پوکی استخوان شود.

    #101446
    madjd
    مدیرکل

    مواد مغذی موجود در 100 گرم قارچ خام:
    انرژی 13 کالری
    پروتئین 2 گرم
    پتاسیم 320 میلی گرم
    مس 1 میلی گرم
    اسیدپنتوتنیک 2میلی گرم
    بیوتین 12 میکروگرم
    اسیدفولیک 44 میکروگرم
    آهن 1 میلی گرم
    نیاسین 3 میلی گرم
    فیبر 1 گرم

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.
فهرست