فواید کلم بروکلی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #66475
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار با ارزش است که سرشار از مواد مغذی می باشد .

    مواد مغذی و سایر موادی را که در بروکلی وجود دارند و اثرات زیادی در پیشگیری از بیماری ها دارند:

    1- بروکلی دارای ماده ای بنام سولفورافان ( SULFORAPHANE ) است که تعداد ،اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به نحو چشمگیری کاهش می دهد. در نتیجه از ابتلا به سرطان در انسان پیشگیری می کند .

    2- بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتنوئید ،ویتامین A،ویتامین C وویتامین K می باشد که باعث پیشگیری از سرطان معده و روده می شوند .

    3- بروکلی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامین C ، فیبر و بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری می کند، در نتیجه از بروز بیماری هایی مثل انواع سرطان ، آلزایمر ( فراموشی دوران پیری )،بیماری های قلبی ،آرتریت( التهاب مفاصل ) پیشگیری کرده و فرآیندپیری را به تاخیر می اندازد .

    4- مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید است و افراد دیابتی برای کنترل بیماری خود بایستی این سبزی با ارزش را در وعده های غذایی خود قرار دهند .

    5-بروکلی حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم است، در نتیجه مصرف آن برای افرادی که دچارپوکی استخوان یا کمبود کلسیم هستند، بسیار مفید است. ولی چون شیر علاوه بر کلسیم ، دارای ویتامین D نیز می باشد ، به عنوان منبع بهتری برای پوکی استخوان مطرح می شود زیراویتامین D به جذب کلسیم در بدن کمک می کند .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.